Down, down, down en skiën maar!!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu Down, down, down en skiën maar!!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

Down, down, down en skiën maar!!!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

04 Januari 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonjour!!

We zitten lekker in de Yeti een colatje te nuttigen. Onze tweede dag in de sneeuw zit erop en daar kan dus wel een verslagje vanaf. Met Nienke en Suus vertrokken we op 2 januari richting dit Franse dorp. Een heerlijk trip, lekker rustig op de weg en om en om rijden. Dat was dus lekker relax. Eenmaal in dit dorp ons appartement opgezocht. Een prachtplek aan de piste, met werkelijk alles erop er eraan. Pizza kan in de over en de afwas laten we de vaatwasser doen. Verder eten we alleen stokbrood en meegenomen evergreens en ontbijtkoek. In dit gebied is ook een vriendin aan het werk van Suus en Nien, dus we begonnen de eerste avond lekker brak in de Yeti, lekker dansen en met alle mensen die hier zo'n beetje werken. En toen begon onze eerste ontmoeting met de sneeuw. Voor ons appartement begonnen we (suus en ik, want nienke board) met wat feeling in onze ski's. Anderhalve meter in pizzapunt naar benede, daar de skiës weer los en vervolgens weer een meter naarboven lopen en opnieuw proberen. We hadden pas om 16.00 uur les, dus we wilde wel onze dag in de sneeuw besteden. We gingen een stukje verderop even proberen met de kinderpiste.. we zijn tenslotte beginners... De eerste trip met het zitliftje was vet grappig. De man die er de hele dag uit zijn neus stond te eten kon eindelijk even aan twee groentjes vertellen hoe ze met de lift om moeten gaan... And off we go... 5 meter omhoog op de piste en in pizzapunt van links naar rechts naar benede. Na 10 keer waren we dat echt zat en zei de uit zijn neus etende man dat we wel wat 'advanced' konden proberen. Dus hup, zonder les de hogere lift in en maar even naar benede gaan van links naar rechts... Nou, dat links-rechts ging op een gegeven moment ZO snel en er kwam in loeiharde vaart een sneeuwkanon op me af dus ik plat, onder de sneeuw, zonder skiës, maar met stokken... bibberend omdat het ZO HARD ging... Maargoed, met de hulp van een aardige meid klom ik weer op de skietjes en zag suus halverwege staan van... gaat het?!!? Maar ik was HEEL blij toen we benede kwamen. Al snel kwam onze leraar en met hem gingen we super goed de berg af, echt een heel eind en het ging zonder vallen super goed... Tot vanmorgen dan want toen ik wakker werd zat er OVERAL spierpijn en was ik echt een beetje bang. Dat kwam door de eerste val, maar gelukkig ging het na de les echt SUPER LEKKER en zijn suus en ik nog een keer samen naar benede gegaan!!! En nu ben ik ook verkocht, wooeeehh van links naar rechts en ene been en andere been en je voelt allen lekker heen en weer gaan, en het zonnetje kwam door, overal prachtige bergen om ons heen, een hele avond verse sneeuw.. Wat wil een mens nog meer... Ik (en ik denk wij) zijn hier lekker gelukkig...

Au Revoir!!! van ons!

  • 04 Januari 2010 - 16:25

    Niels :

    Krijg gelijk zin ;) Have fun en good luck finding a reindeer lol

  • 04 Januari 2010 - 17:03

    Herma:

    Wat heerlijk!! Geniet ervan, klinkt al helemaal fantastisch!! Dikke kus, Herma

  • 04 Januari 2010 - 17:13

    Huibert:

    Hi Nadine,
    Wat een leuke verrassing, een bericht vanaf je vakantieplek! En dat je het geweldig naar je zin hebt is helemaal duidelijk :D , het plezier spat ervanaf! Ik moet wel lachen om je verhaal hoor, ik zie het allemaal voor me (jawel, ook die man bij de lift...) maar een paar foto's erbij maakt het natuurlijk helemaal compleet. Geniet van je vakantie!
    Hartelijke groeten, Huibert

  • 04 Januari 2010 - 17:13

    Huibert:

    Hi Nadine,
    Wat een leuke verrassing, een bericht vanaf je vakantieplek! En dat je het geweldig naar je zin hebt is helemaal duidelijk :D , het plezier spat ervanaf! Ik moet wel lachen om je verhaal hoor, ik zie het allemaal voor me (jawel, ook die man bij de lift...) maar een paar foto's erbij maakt het natuurlijk helemaal compleet. Geniet van je vakantie!
    Hartelijke groeten, Huibert

  • 04 Januari 2010 - 18:02

    Linda:

    ff serieus, doe 's ff normaal joh ;)

  • 04 Januari 2010 - 18:19

    Ellen:

    lekker lekker lekker!!! hu hi ho van de berg af, kicke hoor! is wel ff beter dan snowworld he! hou je jezelf wel helemaal heel, ik wil geen zusje met één been!

    kusjesss

  • 04 Januari 2010 - 19:18

    Zaaz:

    Goed zo, geniet er maar van! Zoveel dat je in Maart nog een keer wil. Pas wel op jezelf ;)

  • 04 Januari 2010 - 20:14

    Willem & Marian:

    Hee Nadine
    hij gaat lekker !!

    beter dan de foto's die ik zag van oud en nieuw grinnk

    geniet er maar lekker van (sneeuw)

    hier is het ook weer wit,en morgen weer naar sjaak brrrrrr

    see you

  • 05 Januari 2010 - 08:56

    Maarten:

    Whaaaaa! Klinkt vet!
    Kus

  • 06 Januari 2010 - 15:52

    Janneke:



    Leuk om je verhaal te lezen. Hou alles heel! We ziedn elkaar gauw. Dikke kus

  • 09 Januari 2010 - 18:47

    Michael:

    Ik had je gewaarschuwd! prettig dat je er van genoten hebt, kun je mooi met ons mee:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Nadine

Kort weg of lang, ik hou er toch wel van!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 37501

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Gorgious Ghana

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Visiting Canadian Family

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Exploring eastern Europe!

08 December 2010 - 15 December 2010

Interviewen in Istanbul

02 Januari 2010 - 09 Januari 2010

ontmoeting met de sneeuw

05 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Ontmoeting met Azië

04 November 2008 - 08 November 2008

Met Pim naar Barcelona

28 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Een nieuwe trip naar Namibië en Zuid-Afrika

12 Juli 2006 - 25 Augustus 2006

Ontmoeting met Zuid-Afrika

Landen bezocht: