de stad van 1000 minaretten - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu de stad van 1000 minaretten - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

de stad van 1000 minaretten

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

08 December 2010 | Turkije, Istanbul

HAllo!!

Nou ik ben er hoor!! Allemaal prima gelopen! Ik was lekker optijd op schiphol en na een heerlijke starbucks was het hoogste tijd om te boarden. Aan het raam had ik geweldig uitzicht op al het moois wat de wereld ons te bieden heeft! Echt geweldig hoe een grauwe dag kan omslaan in de heerlijke wereld tussen hemel en aarde, waar de zon door de wolken komt en een prachtig uitzicht tovert!

Toen we bijna in Zurich waren begon mijn buurman met me te kletsen, echt een aardige vent die van alles wilde weten over wikileaks en ander politiek geklets. In Zurich werd er flink geklust. Bij de controle moest ik zelfs mijn schoenen uit!! Lekker stinken daar =)

Weg van Zurich werd ik weer verblijd door al het moois buiten! Echt ongelooflijk hoe mooi de bergen in Zwitserland zijn en alle sneeuw en het zonnetje er zo mooi op! Echt tegek! Het was heel rustig in het vliegtuig dus ik had lekkr alle ruimte. Er was een hele leuke piloot die van alles ging vertellen over onze aankomst in Istanbul. Hoe we precies over de stad zouden vliegen en waar we welke mooie gebouwen konden zien. Ik zat helaas aan de verkeerde kant van het vliegtuig, maar werd evenzeer bedeeld met prachtige beelden van een miljoenen stad in een zachte rode gloed van de ondergaande zon. Hoe ver je kunt kijken staan er Moskees en steken minaretten boven flats en huizen uit. Grandioos!

Eenmaal op Istanbul moest ik opzoek naar de metro want dat leek me goedkoper dan een taxi (en bovendien een hele ervaring). Ik had al meteen moeite met een kaartje kopen omdat ik teveel geld had voor het ticket automaat om te wisselen. Vervolgens was dat via via gelukt en kwam ik meteen aan de praat met een man die me wel even zou helpen te komen waar ik moest zijn. Hij moest uiteindelijk eerder uit de metro dan ik, maar gelukkig had ik op internet gevonden hoe ik precies moest lopen om van de metro bij de tram te komen. Dat was nog een soort van aardige wandeling met de backpack op de rug en nog een rugzak op mn buik... Helemaal overheated kwam ik aan bij de tram en na een paar stops zou ik op plaats van bestemming moeten zijn. Het was ondertussen al donker dus ik dacht nog van... hmm.. nu kan ik het vast niet zo makkelijk vinden. Maar toen ik uit de tram stapte stond ik direct voor de Blue Mosque. Wat een GEWELDIGE GEBOUWEN hier!! Overwelming! Echt tegek! Zo ontzettend oud, prachtig aangelicht, een kraakheldere donkerblauwe lucht erboven... het kon niet gekker! Hier en daar gevraagd waar ik moest zijn en uiteindelijk kwam ik hier in het metropolis hostel. Best gezellig, een kamer met geweldig uitzicht over het water en een roof top waar iedereen lekker zit te chillen met een waterpijp nu... Best gezellig! Ik slaap met drie andere dames op een slaapzaal en die zijn onwijs aardig! Ik ga gauw een kebabje score want ik heb ontzettend veel trek gekregen!

Het doel was natuurlijk gewoon om even te laten weten dat ik er ben en dat alles goed gaat voor een bezorgd thuisfront.. Moeders, het was geweldig spannend maar super leuk! Morgen eerste interview! Het zal me benieuwen!

xx Nadine

  • 08 December 2010 - 19:09

    Ellen:

    He dien! Fijn dat t allemaal goed is gegaan. Mooi verhaal heb je geschreven! Succes morgen en geniet van de warme avond met een waterpijp, sounds like heaven!

    kus lieve zus!

  • 08 December 2010 - 19:16

    Ellen:

    Dien, ga je de Aya-Sofia bekijken?

  • 08 December 2010 - 19:38

    Willem:

    Ja nadine ,pak er ook maar 1 of 2 van mij !!

    en genieten maar !

    succes morgen met je eerste interview

    xx

  • 08 December 2010 - 22:11

    Huibert:

    Hallo Nadine,
    Prachtig verhaal, net of we een live verslag van je kregen, leek wel alsof we meevlogen naar Istanbul :) ! Joh wat een schitterende stad ben je aan het bezoeken, je gaat een hartstikke mooie week tegemoet.

    Veel succes gewenst met de intervieuws en goed te weten dat je veilig bent aangekomen. Ik zie al uit naar je volgende verhaal!
    Hartelijke groeten, Huibert

  • 08 December 2010 - 22:16

    Linda:

    Hiii,
    Geniet!
    Lxx

  • 09 December 2010 - 08:34

    Sien:

    soo heee, dat klinkt als een sprookje pffff zal ik ook maar even komen, draag ik je opschrijfboekje wel..kijk ook of ze cup cakes hebben..groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Kort weg of lang, ik hou er toch wel van!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 37534

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Gorgious Ghana

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Visiting Canadian Family

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Exploring eastern Europe!

08 December 2010 - 15 December 2010

Interviewen in Istanbul

02 Januari 2010 - 09 Januari 2010

ontmoeting met de sneeuw

05 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Ontmoeting met Azië

04 November 2008 - 08 November 2008

Met Pim naar Barcelona

28 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Een nieuwe trip naar Namibië en Zuid-Afrika

12 Juli 2006 - 25 Augustus 2006

Ontmoeting met Zuid-Afrika

Landen bezocht: