Turkish Delight - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu Turkish Delight - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

Turkish Delight

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

10 December 2010 | Turkije, Istanbul

Selam!

Ow, het is ZULK VIES WEER!!! Twee paar sokken al nat en de hele dag nog geen zonnestraal gezien.. Zelfs wanten aan gehad, maar Turkse thee met Turkish Delight maken de dag een stuk lichter. Het is hier ZO grappig! Ik zou vanmorgen een interview hebben, maar die is afgezegd dus die komt morgen weer.. lekker de hele dag dus om minuut voor minuut (seconde voor seconde eigenlijk) mijn eerste interview uit te werken. Best interessant, het is echt bizar wat je allemaal zegt tijdens zo'n gesprek. Een aardige analyse dus!

Maar ik heb ZOVEEL lol! Op de kamer (waar we nu met 7 slapen) zit een Aussie en die is ZO grappig! Gister zijn Petra en Ben (ook een aussie) en ik een rondje gaan lopen op zoek naar iets te eten. Petra is echt HELEMAAL into onderdompeling in de Turkse cultuur. Ik dacht nog laten we naar een chinees of Italiaan gaan, maar we liepen langs een super local slow food restaurantje waar in de open keuken (soort snackbar gewoon) eten werd gekookt. Maar de man die ons hielp kon bijna geen engels dus met handen en voeten maakten we duidelijk wat we graag wilden eten. En het was ZO lekker, met heerlijk rijst en spannende salade! Echt SUPER LEUK! en op de weg terug liepen we langs een soort work-out park waar allemaal gesluierde vrouwen aan het gymen waren. Echt ZO grappig! En wij gingen dus ook een beetje opdrukken en die apparaten uit proberen en die dames lachen en klappen het was ZO leuk! Daarna nog Turkish delight gekocht, Baklava enzo en zo grappig want Petra is echt niet op haar bekkie gevallen dus we waren in één winkeltje en die zaten ons onwijs te flessen en toen zei ze gewoon ow I'm sorry but son't bother, I don't want it anymore, I'll go to your neighbour. Hilarisch, en daar mochten we allemaal proeven en redelijk goedkoop shitjes meenemen. Dus dat is echt leuk. Zij zorgt ervoor dat ik het gewoon ga proberen!

Dus vanmorgen (omdat t interview niet doorging) ben ik met Ben naar Aya Sofya geweest. AMAZING!! Zo gaaf! Het is een hele oude kerk die door de jaren heen (steeds een nieuwe strijder die de kerk overnam) een moskee is geworden. Toen hebben ze alle mozaïeken (mam je zou ervan smullen) overgeschilderd en nu zijn er weer een paar terug. Maar super boeiend natuurlijk dat het een kerk en moskee in een is en het ALLERBIZARSTE het staat er al 1500 jaar!! Je kunt het je niet voorstellen want de 'dome' is 55 meter hoog en 30 meter breed en alles is zo symmetersch enzo. Echt BIZAR! El, zeker leuk om eens te kijken! Ze hebben ook allemaal tomes staan, die zijn gedecoreerd door Sinan en een of andere Aga.. Heel gaaf om te zien!

oke, ik was bezig met de transcripties.. HET IS ZOVEEL WERK! dus had even wat afleiding nodig.. Ga weer lekker verder! tjuss!

• 10 December 2010 - 15:37

Willem :

jammer van het weer nadine ,maar fijn dat jij het toch zo naar je zin hebt.

lees graag meer ,en raak niet aan de schijt

smile

xx

• 10 December 2010 - 15:37

Willem :

jammer van het weer nadine ,maar fijn dat jij het toch zo naar je zin hebt.

lees graag meer ,en raak niet aan de schijt

doei

• 10 December 2010 - 18:34

Huibert:

Hey Nadine,
    Wat een hilarisch verhaal, echt hartstikke leuk! Nou, je geniet volop, dat is te merken :D , en idd is het een schitterende stad. Leuk hè, dat afdingen in de winkeltjes? Wordt ook wel van je verwacht, hoort bij het inkopen doen. Jammer van het weer, maar de zon komt echt terug.

O ja, ik schiet wel in de lach van je opmerking: '... het is echt bizar wat je allemaal zegt tijdens zo'n gesprek.' Je houdt toch wel in de gaten wat je allemaal zegt hè? Alleen maar verstandige dingen, toch :D ?
    Geniet van het weekend in Istanbul!
    Hartelijke groeten, Huibert

• 10 December 2010 - 18:38

Janneke:

wat een spannende verhalen allemaal. ik zou wel even om een hoekje willen kijken!! veel foto's maken hè? kus

• 10 December 2010 - 18:38

Janneke:

• 10 December 2010 - 19:05

Ellen:

lijkt me best een leuk afstudeerkadootje mam ;) gaan we samen naar istanbul!

Dien succes morgen met je tweede interview. Fijn weekend!

lieve liefjes! x

• 10 December 2010 - 20:35

Michael:

Leuke verhalen Nad maar waar zijn de bewijzen!? We zijn benieuwd naar de plaatjes.

Heb lol! Grtjzz & Kus