Sprookjes bestaan niet?! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu Sprookjes bestaan niet?! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

Sprookjes bestaan niet?!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

12 December 2010 | Turkije, Istanbul

Koekkoek!

Nog even een berichtje van een vandaag prachtig Istanbul. Geen interviews op het programma... dus lekker op pad.

Gister had ik mijn laastste interview (sinds nu) en we hadden afgesproken op een plek die ik niet zo gauw kon vinden. Ik was veel te vroeg dus bedacht me nog een rondje te lopen maar het was ZOOO koud en het hagelde zelfs! Sneeuw in Istanbul... Can you believe it?! Brr!! Maar het gesprek was heel leuk en op een hele mooie plek. Het was op het Sirkici station waar de OrientExpress vroeger zou komen, aangelegd door een of andere Belg. Maargoed, gesprek was dus leuk en daarna terug naar het Hostel en het was ZO onwijs koud dat ik samen met nog een heel stel mensen hier maar met slaapzak en al in de huiskamer ging zitten en films hebben gekeken. Maar ik was het binnenzitten op een gegeven moment ZO ZAT! Dat ik zelf op zoek ging naar iets te eten. Ik kwam uit bij een pannenkoekenbakkerijtje waar ik soep van de dag nam... ik dacht, dat lijkt me aardig Turk.. Super pittig soepje en het leek wel kots, maar toch leuk om te proberen! Daarna terug naar het hostel en nog een beetje gekletst met jan en alleman en naar bedje.

Vanmorgen scheen de zon dus tijd om de stad te ontdekken! Vanuit onze slaapzaal kun je de marmaris sea zien, dus het leek me leuk even naar de kust te lopen. Dat was best bijzonder want daar kwam ik een man tegen die zelfgevangen visjes aan de katjes daar aan het voeren was en het uitzicht is echt GEWELDIG! Je kunt op op de bergen aan de overkant sneeuw zien, het is nu ZO helder! Echt leuk! Op de terugweg naar Topkapi Palace geweest. Wat een pracht en praal. Echt geweldig! Zoveel goud en diamanten en robijnen enzo heb je nooit van je leven eerder gezien. Het is echt ONGELOOFLIJK!! Super gaaf en alles ziet er zo ONWIJS mooi uit! De domes zijn echt tegek, super hoog en ieder plafon heeft weer een ander kleurtje, patroontje, ander glas-in-lood kleurtje en ga zo maar door. Het is zo mooi gemaakt en overal van die mooie keramieken tegels! Niet te beschrijven en zeker een bezoek waard!! Er is ook een harem gedeelte en ik moest verrasend veel aan Kees denken omdat dit harem werd bewaakt door Eunichen (?) Nou die hadden het niet verkeerd kees.. Echt tegek om allemaal te zien! Na 4 uur rondhangen in het museum en harem waren mn voetjes absoluut bevroren en werd het hoogste tijd even warme voetjes te halen in het hostel. Onderweg een gekookte maiskolf gehaald en lekker opgepeuzeld! Jammie! Alles is op loopafstand dus peace of cake. Na een opwarmertje ben ik met de metro op pad gegaan, het zonnetje scheen zo mooi en de zon zou bijna ondergaan dus ik dacht, laat ik lekker rondrijden met dat ding en dan met de boot terug. Maar de boot ging niet terug dus na een wandelingtje toch maar weer met de metro terug, maar het is zo mooi deze stad. Echt tegek! Ik word er zo blij van en omdat alles van marmer is wordt het steeds mooier als de zon lager gaat staan! (er wordt een lekker biertje bij me bezorgd.. I like!) Toen ik terug liep naar het hstel was ik op zoek naar de hamam maar die kon ik niet vinden dus uiteindelijk kon ik via het hostel een hamam 'boeken'. Iemand kwam me ophalen, reed door hele enge steegjes en bracht me uiteindelijk voor een hamam uit 1475.. Een echt oud ding, maar zo grappig! Heerlijk gestoomd, geschrobt, gesopt en gebadderd! Alleen maar Turkse vrouwen daar dus ik had de tijd van mn leven! Toen ik terug naar huis gebracht wilde worden vroeg de chauffeur of ik zin had in Turkse appel thee en een potje beaggamon (?) Ik ken dat hele spel niet maar kreeg een gedegen uitleg en won het derde potje! Super leuk!! Lekker gekletst met die chauffeur due Yusuf heet en daarna lekker terug gegaan naar hier waar ik nu een biertje drink, shisha rook.. soort van.. en straks lekker een kebabje eet! Morgen twee interviews dus ik heb er zin in!! En dinsdag ook twee dus dit gaat helemaal goed komen! Fun!!

Oke, ik ga lekker even chillen.. Jullie zijn weer op de hoogte en ik weet volgend jaar weer wat ik in Itanbul deed.. Ik hoop dat het in Nederland lekker weer is (ik zie veel zon op internet!) Jummie!


xx Nadine

  • 12 December 2010 - 19:19

    Ellen:

    =) ow dien, wat heerlijk fijn en leuk allemaal! jaloerse ik heb de hele dag heerlijk naar buiten zitten kijken, een prachtige dag, heerlijk fris en inderdaad met een zonnetje, jammer dat er zoveel werk op me wacht... busy times..

    have fun! klinkt echt super vet, ik wil ook naar istanbul!

    x

  • 12 December 2010 - 21:00

    Willem:

    ik zie het allemaal voor mij Nadine !met een graadje of 20 erbij misschien ook wel iets voor ons,komt allemaal best relaxt over smile !

    xx

  • 13 December 2010 - 09:49

    Huibert:

    Hi Nadine,
    Jij hoeft je ook geen moment te vervelen, mooi om te lezen dat je zo enorm geniet van Istanbul! Nou moe, een hamam uit 1475... En het Topkapi paleis is idd fantastisch, lijkt wel 1000-en-1 nacht :D !

    Zelf was ik gistermiddag en -avond in die andere geweldige stad, Amsterdam, samen met m'n drie Ierse vrienden uit Dublin, lekker gesjouwd langs de grachten en door de Jordaan, heerlijk!
    Veel succes met de intervieuws en gesprekken!
    Hartelijke groeten Huibert

  • 13 December 2010 - 11:42

    Maarten:

    Koekkoek =)

  • 13 December 2010 - 14:14

    Carolien:

    Nadientjes, whaha, wat supergaaf! IK-BEN-ZO-JALOERS! Wat supercool dat je een 'midden-oosters' land bent geweest, now you know how it feels!! ;) Ben heel trots op je dat je alles probeert, maar elke keer kebab? :P Just kidding, daar is het echt veeeeeeeeeeel lekkerder! Nou geniet, nog maar even en bereid je voor. Want het wordt vanaf woensdag weer koud en sneeuwerig. Supertof allemaal en tot snel! Ik zit ook te bikkelen aan mijn theis...

    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Kort weg of lang, ik hou er toch wel van!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 37533

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Gorgious Ghana

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Visiting Canadian Family

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Exploring eastern Europe!

08 December 2010 - 15 December 2010

Interviewen in Istanbul

02 Januari 2010 - 09 Januari 2010

ontmoeting met de sneeuw

05 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Ontmoeting met Azië

04 November 2008 - 08 November 2008

Met Pim naar Barcelona

28 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Een nieuwe trip naar Namibië en Zuid-Afrika

12 Juli 2006 - 25 Augustus 2006

Ontmoeting met Zuid-Afrika

Landen bezocht: