Being back feels great! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu Being back feels great! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

Being back feels great!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

15 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi!

Gister zijn we aangekomen in Kaapstad. Wat een overweldigend gevoel. De vorige keer dat ik hier was heb ik zoveel geleerd en ben ik zo snel gegroeit dat het terug gaan naar deze plek heel bijzondere herinneringen meebrengt. Heel tof allemaal!

Na de zoete inval in Hermanus (waar de walvissen toch wel heel mager waren) zijn we via de kust verder gereden naar Cape Town. In Kleinmond (langs de kust) parkeerde we de auto nog HEEL EVEN om te zien of misschien deze baai gevult zou zijn met vis en ja hoor! Wat een geluk! ZE sprongen uit het water! Echt heel erg gaaf!! Terwijl we daar lekker aan het kijken waren (en foto's maken en video's, wat een toeristen maar ze staan erop hoor! hihi) kwam er een vrouw met ons praten. 'K denk dat ze achter in de 70 was. ZE kwam uit Duitsland en woonde al 54 jaar in Zuid-Afrika. Het was best een indrukwekkend gesprek want het ging over apartheid, dat ze best alleen was nu haar man was overleden en dat ze zich niet zo veilig meer voelde. Was wel goed om met haar te spreken.

Het vervolg van de reis bracht ons langs bergen aan de ene kant en prachtig water aan de andere kant. Wat is de natuur hier toch overweldigend. Terwijl we echt naast de kust reden konden we aan de andere kant van de baai Kaapstad al zien liggen.

WE gingen eerst naar Pamela en Patricia. Wonder boven wonder reden we in 1 keer naar plaats van bestemming nadat een hele leuke afrikaan ons met een wegboekje bij de BP de weg wees. De meiden doen een soort zelfde project als Inge in Windhoek dus dat was leuk om te vergelijken. Hele lieve kindjes in een school en omdat het de laatste dag was hadden de meiden ballonnen versiert met de kinderen. Nou, heel leuk allemaal en een goed gesprek gehad. Toen we de meiden naar huis brachten mochten we nog even mee naar binnen. Ze slapen bij een gastgezin en die mensen waren zo aardig! We werden meteen uitgenodigd voor de afscheidslunch van de meiden op zondag en willem legde vast een bodem voor verdere samenwerking voor het plaatsen van studenten in dit huis. Goed bezig willem!

Daarna gingen we Observatory bekijken om in de Green Elephant in te checken. Wat voelt het goed hier. Zijn meteen de wijk ingeweest (Pim alles zit er nog, de was gebracht bij dat ouwe dametje, maar die werkt er niet meer en op de hoek naar een t-shirt voor je gekeken. Ze hadden niks.)

Om 17.50 stonden we bij het vliegveld om Tanja op te pikken die gelukkig goed aan was gekomen en gingen we de meiden ophalen. Ik had bedacht om ze mee te nemen naar MOYO. Dat is nogal een belevenis en volgens mij viel het goed in de smaak. Heerlijk gegeten, gedanst en (hoe is het mogelijk) kaartjes uitgedeeld aan een Afrikaan met een eigen bedrijf in Engenering.

Vandaag gaan we naar Kaapstad en nog even langs bij VSO en SASTS. (In ieder geval dat zijn we van plan.) En later nog naar ZEEP (mijn oude project) Super leuk dus allemaal. Het weer is hier wat aan de koude kant, maar we trekken gewoon onze dikke truien aan! Hup naar buiten! De bergen bekijken! GAAF!!

Tot onze volgende blog. Groetjes van ons.

ps. Durga, super gaaf dat je zo snel al vertrekt! Ik ben benieuwd naar jullie plannetjes! Zomer doen?!

TJUSS!

• 15 Augustus 2008 - 08:40

W.werner:

bedant voor jullie bericht dag papa

• 15 Augustus 2008 - 09:27

Huibert:

Nou, deze keer ben ik wat sneller en ik hoop dat internet deze keer niet steeds uitvalt...
    Nadine, met al je enthousiasme voor de maritieme wereld zouje ook eens een zeereis moeten maken! Fantastisch om dan walvissen en dolfijnen om je schip te zien zwemmen en spelen op de boeggolf en hekgolf! Verder goed om te zien hoe jullie werk en het bezoeken van het land weten te combineren, prachtig! Ik neem aan dat jullie in september ook een presentatie verzorgen voor IAD?? Kunnen we meteen de foto's en video's bewonderen D !
    Geniet verder van jullie reis, ik stuur graag m'n reacties!
    Hartelijke groeten, Huibert

• 15 Augustus 2008 - 19:05

El:

heeee heerlijk dat jullie t leuk hebben. hier vandaag heerlijk weer, met mo wezen winkelen en daarna tot 7 ligge lounge op scheveningen in een heerlijk zonnetje... mmmmm

veel plezier nog tot woensdag???

xxx

• 15 Augustus 2008 - 19:24

Wilem & Marianne:

weer genoten van jou verslag Nadine of wij er zelf bij zijn!!het schiet al weer heel op voor jullie ,tijd vliegt voorbij he.
    wij gaan maandag weer aan de slag,morgen misschien nog eff varen met JP en hans.
    xx

• 15 Augustus 2008 - 19:29

Janneke:

Gisteren weer thuisgekomen. Jullie verhalen zijn prachtig!!En dan die foto's; dat wordt weer een Afrika-boek! Nog veel plezier

• 17 Augustus 2008 - 11:11

Ilir:

He Nadine!
    Klinkt gaaf wat jullie aan het doen zijn :).
    Geniet er nog zoveel mogelijk van de laatste dagen!

xx Ilir
    ps Leuke afkortingen; MOYO, VSO, SASTS en ZEEP ;)

• 18 Augustus 2008 - 09:54

Jeroen:

ee dien,
    hoestie daar in ZA, nog leuke dieren gezien;)
    ik nog 2 weken en dan moet ik weer:( nou doei he, have fun

• 19 Augustus 2008 - 07:55

Marlies:

Ha Nadine en Willem,

Terug van vakantie in Frankrijk heb ik bij gelezen op jullie weblog. Leuk om alle ervaringen te lezen. Geniet nog van jullie tijd daar en tot binnenkort.

groet,
    Marlies