werken - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu werken - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

werken

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Nadine

08 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

en werken doen we ook.

Zijn vanmorgen naar een lokaal hospitaal geweest.

Tanja loopt daar stage.

We hebben uitvoerig met het hoofd van de afdeling brandwonden gesproken die Tanja begeleidde.

Grote rondleiding gehad in het ziekenhuis.

Het ziekenhuis is niet geprivatiseerd en een oud staatsziekenhuis geweest.

Het ziekenhuis staat midden in een township en was eigenlijk bedoeld voor de arme zwarte bevolking.

Ik heb echt gezien hoe ze met de weinige middelen toch veel voor elkaar kregen.

We hebben de poli gezien (niet te vergelijken met Nederland) en zijn op de kraamafdeling geweest.

Danick je bent hier nu al nodig.

Wat een grote hoeveelhied baby's.

De recovery rooms lagen overvol met daarom heen even zo veel moeders.

Misschien is dit ook wel een probleem van deze landen.

Toen we Tanja naar huis brachten, hebben we nog dolfijnen gezien.

Ok, ik stop ermee, Nadine en Tanja wachten met ijs op mij in het naastgelegen restaurant.

Dit weekeind zitten we in een olifantenpark, als we niet geplet worden laten we maandag wel weten hoe het was.

Volgende week gaan we naar Kaapstad.

Groeten Nadine en Willem

• 08 Augustus 2008 - 18:30

Huibert:

Hallo Willem en Nadine,
    Wat een gigantisch verschil met onze eigen NL zorgsystemen... En dan hoor je de mensen in ons land nog steen en been klagen over de medische zorg! Ook vandaag stond er weer heel wat over in de kranten, we zijn hier in NL gewoon verschrikkelijk verwend. Wat een verschil met SA...
    Maar het doet me veel genoegen jullie observaties te lezen. Heb een beetje het gevoel mee te reizen, leuk hoor!
    Ik ga dit weekend met m'n gezin ook op reis, m'n volgende reactie komt dan wel uit het zuiden van Frankrijk.
    Geniet van jullie reis! Hartelijke groeten, Huibert

• 09 Augustus 2008 - 10:06

Sien:

Jullie hebben het echt druk zeg, is er ook nog een dagje lummelen ingepland?
    Huibert heeft wel gelijk he, mijn schoonmoeder ligt nu in het ziekenhuis en we hebben inderdaad aardig wat vraagtekens erbij, maar als je even denkt aan wat jullie zien (en de studenten verpleegkunde)
    hou je maar snel je mond..
    Wij wachten af hoe het met haar gaat en stellen het vertrek naar Denemarken uit..Schrijven jullie maar lekker vaak en veel, dan reis ik net als Huibert ook een stukje met jullie mee!
    Willem we hadden net gezien hoe iemand in het karkas van een kadaver kroop om de maaginhoud eruit te halen en die uit te knijpen om het vocht op te vangen om zo te overleven in de woestijn, dus toen jij dat schreef over jouw kadaver zag ik je er al met je kop in verdwijnen...
    Het mogen ook kleine onderdeeltjes zijn hoor..
    groetjes!

• 09 Augustus 2008 - 10:34

Jules:

Ben net in jullie weblog gestart. Krijg al wel een beeld! Ach in Rotterdam schijnt de zon (nu) ook. Ga binnenkort verder lezen en reageer dan wat uitgebreider.
    Veel plezier en doe alle studenten de groeten.
    Jules

• 10 Augustus 2008 - 08:23

W.werner:

bedankt voor het nieuwe bericht.Hoop dat jullie niet door de elephanten verpletterd worden.Als hun oren omhoog staan moet je oppassen
    Papa

• 10 Augustus 2008 - 09:59

Willem&marianne:

zoo ik ben weer bij,heb weer lees ogen ,maar heerlijk om te lezen.
    en dat jullie het zo naar je zin hebben enz enz
    hier begint het net weer iets op te drogen dus straks weer op het balkon tot de volgende bui.

later xxx

• 10 Augustus 2008 - 11:51

Ellen En Jp:

zo ik heb alles gelezen, dien je boft maar! wat een geweldig avontuur beleef je daar!!! onze vak was erg leuk! ook mooie sterren gezien en gave bergwandelingen gemaakt in zwitserland en rome was ook super, alleen een beetje erg warm! meta wil graag weten waneer je weer terug bent voor een vervolg xxx