kleurige tempels en zwarte burka's - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu kleurige tempels en zwarte burka's - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

kleurige tempels en zwarte burka's

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

22 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Salamat Pagis,

We zijn er weer vroeg bij deze morgen omdat we moesten inpakken en uitchecken bij ons hotelletje. Vanavond richting Borneo, ik heb er ZOVEEL zin in! Eindelijk weg uit deze stinkstad, ik heb zin in de natuur en de bijzondere dieren die er hopelijk op ons wachten. Het is hier ook echt wel leuk hoor, alleen... ben gewoon klaar om weer wat te ondernemen. Deze stad heb ik nu wel gezien.

Gistermorgen was het wel even leuk, ik had bedacht dat het nu wel de hoogste tijd was om het postkantoor op te zoeken en mijn kaarten te posten en de was op te halen. Ik ben lekker in mn eentje op pad gegaan en ik heb fantastisch genoten! Na een wandelingetje kwam ik bij het postkantoor waar ik erachter kwam dat ik een kaartje moest halen (nr 1130) terwijl de teller op 1045 stond... ik mocht dus nog even wachten, maar het chinese vrouwtje naast me propte een verfrommeld briefje in mn hand met nummer 1113 (ik blij!) even later kwam er een andere meneer (ik zat in het midden van een rij van drie) die me een kaartje gaf met 1089, die gaf ik weer aan het vrouwtje naast me van wie ik het nummer 1102 kreeg. Ik moest mijn briefje met 1113 weer geven aan een mevrouw voor mij die ergens in de 1130 zat. Een heel gewissel dus met briefjes en ik kreeg er de grootste lol in! Uiteindelijk werd er van achter de bali hard geroepen en gewezen in mijn richting. Dus ik nog om me heen kijken tegen wie de balimevrouw het nu had... maar ik was de sjaak, of nouja, sjaak, ik mocht meteen vooraan de rij gaan staan om postzegels te kopen, dus ik heb mijn kaartje maar weer aan een ander gegeven die nog lekker zat te wachten. Dikke pret daar!

Daarna hebben we met de auto een tochtje gemaakt over het eiland. Dat was leuk en gaaf omdat we van alles en nog wat tegenkwamen onderweg. Toen pim en ik eergister naar Penang Hill gingen, vond ik al dat er opvallend veel gesluierde dames rondliepen, op zo'n manier dat je alleen hun ogen kunt zien (waar soms dan nog een zonnebril voor zit). Als ze hun benen over elkaar doen zie je dat ze nog een spijkerbroek aan hebben onder hun gewaad. Dat die dames niet baden in het zweet! Maar in ieder geval, met de auto op zoek naar de butterfly farm, je ziet ze hier veel, vlinders, alleen ze zijn zo snel dat je alleen iets groots en zwarts langs ziet gaan. Nu zou ik het graag van dichtbij bekijken! Echt heel leuk en zoveel soorten en maten en de meest spannende kleuren! Het werd er extra nat gehouden dus ik liep me een partij te zweten in die kas (alsof het nog niet warm genoeg is, hihi :D). MAargoed, ook daar zwarte burka's. Wat heel verassend was, was dat we bij de grootste chinese tempel van ZO-Azie (ik weet niet of het echt zo is) ook heel veel gesluierde dames zagen met kinders en al. Die zwarte burka's zorgen voor een gigantisch contrast met het prachtig blauw, rood, mint groen en paars van de tempel. Overal goud ook en wierrook en soort grote kachels waarin je volgens mij je gebeden ofzo moet verbranden, in die trant ziet er in ieder geval uit.

's avonds zijn pim en kirsten naar het ziekenhuis gegaan. Kirsten voelt zich goed ziek dus voor de zekerheid even een bezoekje gedaan. Gelukkig weten we nu wat er aan de hand is. Ze heeft als kind geen waterpokken gehad en wordt nu medogeloos aangepakt. Dikke keel, spierpijn, pijnlijke pokken (we mogen ook geen foto's meer van haar maken, hihi), griepje enzo. Dat is echt heel sneu, ze ligt als een vaatdoek in bed, zo naar voelt ze zich. Dus we doen maar heel lief voor haar. Ze heeft pilletjes dus hopelijk gaat het snel beter met haar, want ze baalt natuurlijk als een stekker dat uitgerekend nu de tijd moet zijn. Maargoed, met volle moed gaan we er tegenaan, dus het komt vast snel goed.

Ik zie dat het hoogste tijd wordt om Kirs op te halen, ze ligt nog in het hotel terwijl wij zijn gaan internetten. Op naar borneo!

Ik wou ook nog een keertje zeggen dat ik de berichtjes van iedereen onwijs leuk vind! Mientje, ik let goed op je vent hoor, gefeliciteerd met je auto, leuk voor je! Pap, de flu gaat hopelijk aan ons voorbij hoewel je zowat bij ieder instituut vd overheid iets vindt over handen wassen, symptonen enz, zelfs de dames van de Parkson dragen ' fle free ' stickers op hun kleding... Zal wel loslopen.
Jel, geniet lekker van de vakantie met san! Huibert, goed om te horen dat de Mun zo groot werd aangepakt! Munro wordt echt een feest!
Hans, we hebben alles laten wassen (dat kan gelukkig nu we in een hotel zitten) dus hoop dat het weg is...
Zusjes, ben lekker voor hulle aan het shoppen! hihi! Ik kom me toch met een vracht terug :S

Toedeloe! (tot in Borneo.. jaaa!!!)

  • 22 Juli 2009 - 06:46

    Ellen:

    jippe!!! eindelijk de eerste!!! hoe gaan jullie naar borneo? met de boot? lekker dat je weer gaat verkassen om nieuwe dingen te zien! gaan jullie in borneo ook een auto huren? Wat kut voor kirtsen dat ze ziek is!! hopelijk knapt ze gauw weer op! have fun dien!!!

    kusss

  • 22 Juli 2009 - 06:46

    Ellen:

    waar blijven de foto's???
    en hoe gaat t met de spetters?

  • 22 Juli 2009 - 09:02

    Herma:

    He nadien, ik heb weer aan een stuk je twee verhalen gelezen (liep achter!) Wat balen dat je diarree had, alweer beter? Ik hoop voor Kirsten dat ze snel beter is!! Veel plezier in/op Borneo, al die namen..ik heb echt geen idee meer waar je allemaal uithangt! Volgens mij halen jullie er alles uit wat erin zit! Veel plezier en dikke kussen!!!

  • 22 Juli 2009 - 14:13

    Huibert:

    Hoi Nadine,

    Jij maakt ook wel de leukste dingen mee joh! Ik schoot in de lach om je mooie verhaal over het 'doorgeefspel' met de tickets op het postkantoor :D , wat een grappige ervaringen!
    Maar wat een pech nu weer met de zieke... Nou ja, nog een geluk dat het niets Mexicaans is of zo... Ik hoop dat ze gauw weer helemaal beter is. En jouw flu? Ook weer over??

    Zelf ben ik net weer thuis na een onverwachte sollicitatie: ik was door een bedrijf gevraagd om te solliciteren. Nou ja, dat gebeurt ook niet vaak... Ben benieuwd wat er uit komt, het was weer iets maritiems, als het doorgaat wordt het de komende weken erg druk voor me... Ik wacht wel even af.

    Als het goed is, lees je deze reactie wanneer je op Borneo bent. Heel veel plezier daar, en we zien uit naar de eerste foto's van je reis!

    Hartelijke groeten, Huibert

  • 22 Juli 2009 - 14:14

    Linda:

    Haii, oeps waterpokken... dat verzin je echt niet van tevoren... Je hebt vast hele mooie foto's gemaakt van die contrasten bij de tempel... kleurige tempels en gesluierde vrouwen, wauw! Heel leuk dat je kadootjes meeneemt... er is daar vast heel veel moois te koop... gaaf hoor, echt lief! Daarover gesproken, nu het hier zo warm is gebruik ik de sarong uit afrika ook heel veel, geweldig!
    kiss

  • 22 Juli 2009 - 18:15

    Willem &marian:

    Kirsten sterkte !!

    Nadine is het al wat ingedikt ?? hoop grinnk van Yes !!

    groetjes aan Borneo.

    xx


  • 01 Augustus 2009 - 11:15

    Elise:

    Hai Nadine!

    Leuk verhaal!
    Bijzonder en zeker ook wel wat 'vreemd' om die gesluierde vrouwen te zien? Zal idd wel een mooi contrast zijn met de gekleurde tempel.
    Nog een paar daagjes en je zit weer in het vliegtuig terug naar NL...jammer??? Zal denk ik wel. Geniet nog even extra veel van alles en ben heel benieuwd naar je foto's!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Kort weg of lang, ik hou er toch wel van!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 37507

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Gorgious Ghana

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Visiting Canadian Family

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Exploring eastern Europe!

08 December 2010 - 15 December 2010

Interviewen in Istanbul

02 Januari 2010 - 09 Januari 2010

ontmoeting met de sneeuw

05 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Ontmoeting met Azië

04 November 2008 - 08 November 2008

Met Pim naar Barcelona

28 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Een nieuwe trip naar Namibië en Zuid-Afrika

12 Juli 2006 - 25 Augustus 2006

Ontmoeting met Zuid-Afrika

Landen bezocht: