We gaan weer! - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu We gaan weer! - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

We gaan weer!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

18 Juli 2008 | Nederland, Bodegraven

Beste familie, vrienden en collega's,

Over ruim een week stap ik opnieuw op het vliegtuig richting het prachtige Afrika. Deze keer weer een werkvakantie alleen een iets andere insteek. Ik heb de kans gekregen (waarvoor nogmaals ontzettend bedankt!) om een aantal studenten van de minor waarvoor ik werk te monitoren. De studenten werken in Namibië en Zuid-Afrika aan verschillende projecten. Een hele uitdaging!

Ik ga niet alleen. Samen met collega Willem vlieg ik volgende week weg. Uiteraard houden we bij wat we doen, beleven en ervaren.

De reis begint in Windhoek (Namibië), waar we de eerste studente bezoeken. Ze werkt op een project met kinderen. We huren er een auto, lopen twee dagen mee en reizen dan per auto naar Port-Elisabeth (Zuid-Afrika). Daar zitten drie studenten. Twee in een kindertehuis en één in een ziekenhuis.
In Port-Elisabeth zullen we ook een universiteit bezoeken om te kijken of er mogelijkheden zijn om in de toekomst samen te werken.
Na Port-Elisabeth reizen we naar Kaapstad. In Kaapstad zijn nog twee studenten die verblijven in een gastgezin en in de Townships werken. Ik heb ook contact gehad met de projectleider van ZEEP (het project waar ik twee jaar geleden werkte) en ik mag gerust langskomen om te kijken hoe het er nu voorstaat! Geweldig!
(Ik word er heel blij van vanbinnen, het gevoel om terug te gaan is nogal euforisch!).

Via deze blog kun je op de hoogte blijven van hoe het ons verloopt!

  • 18 Juli 2008 - 17:49

    Anke En De Rest:

    Ha die Nadine,

    Jij noemt het euforisch. Wij hier noemen het stuiteren. Kim gaat morgen op kamp en die liep vandaag de gehele dag te stuiteren, knap vermoeiend, ook voor haarzelf.

    Zo, dus het aftellen is begonnen. Ik wens je voor straks een goede reis en ontzettend veel plezier.

    Anke en de rest

  • 18 Juli 2008 - 19:40

    Huibert:

    Hoi Nadine,

    Dank je wel voor de tip (je weblog adres): ik heb me zonet aangemeld. Wat leuk meteen je eerste verhaal te lezen!
    Alvast heel veel succes gewenst, wat een geweldige reis ga je maken! Ben heel benieuwd naar je verhalen, ik lees ze met veel genoegen.

    Hartelijke groeten, Huibert

  • 18 Juli 2008 - 20:30

    Sien:

    Hoi Nadien, dat wordt dus een reportage van de hoofdredacteur zelf! ben benieuwd hoe het is in een andere rol en natuurlijk 2 jaar wijzer, alhoewel???!
    pas goed op willem! groetjes!

  • 19 Juli 2008 - 09:52

    Pompie:

    Hey Plompie..

    Doe ze de groetjes daar bij ZEEP! XXX

  • 19 Juli 2008 - 10:42

    Mariska:

    Hey Nadine!

    heel veel plezier en succes, jammer dat ik je niet meer zie voordat je weggaat. Ik ben alweer bijna 7 maanden op reis en vind het echt helemaal geweldig! Mocht je willen zien wat ik al gedaan heb... www.whereami.waarbenjij.nu Hele dikke kus! Have fun en zet m op!

    Liefs Maris

  • 20 Juli 2008 - 20:02

    Niels & Linda:

    joehoe!!
    leuk hoor!!! kunnen we weer lekker bijlezen!
    xxxxx

  • 21 Juli 2008 - 19:56

    Michael:

    Goeie reis, have fun daar!

    `Ga je stalken!!;-)

  • 22 Juli 2008 - 08:48

    Ellen:

    super veel plezier!!!!!


  • 24 Juli 2008 - 07:18

    Anneke:

    Gelukkig ga je helemaal ZEN naar ZA ;-) Maak er een mooie reis van, geniet.
    Groetjes, Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Kort weg of lang, ik hou er toch wel van!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 37602

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Gorgious Ghana

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Visiting Canadian Family

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Exploring eastern Europe!

08 December 2010 - 15 December 2010

Interviewen in Istanbul

02 Januari 2010 - 09 Januari 2010

ontmoeting met de sneeuw

05 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Ontmoeting met Azië

04 November 2008 - 08 November 2008

Met Pim naar Barcelona

28 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Een nieuwe trip naar Namibië en Zuid-Afrika

12 Juli 2006 - 25 Augustus 2006

Ontmoeting met Zuid-Afrika

Landen bezocht: