heupgewricht - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu heupgewricht - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

heupgewricht

Door: willem

Blijf op de hoogte en volg Nadine

31 Juli 2008 | Namibië, Windhoek

Beste mensen,

hier zitten we dan. Eigenlijk zouden we hier al lang en breed aan het monitoren moeten zijn.

Nu zal ik jullie even vertellen hoe dat allemaal gelopen is.
We hebben een auto, met het stuur aan de verkeerde kant. In eerste instantie dacht ik dat er allemaal spookrijders rond reden, totdat Nadine vertelde dat het veiliger was om aan de andere kant van de weg te rijden.

Met de Lonely planet in de hand kwamen we bij een supre leuk hostel.
Er zitten allemaal net zo leuke mensen als wij, en allemaal op een of andere manier verbonden aan het ontwikkelings werk. Vso-ers, een Duits meisje wat deelneemt aan een congres over winterslaap bij dieren, een meisje uit Rwanda die hier even is, zodat haar verblijfsvergunning verlengd kan worden etc etc.

De eerste dag hebben we eerst maar eens Windhoek verkend,het is een leuke kleine overzichtelijk stad. Wat me opviel was de relatieve rijkdom, als ik die mag vergelijken met bijvoorbeeld Eritrea.

's Avonds zijn we naar een staekhouse geweest, het merendeel van de gasten is blank, terwijl het bedienend personeel donker is. De auto werd bewaakt ook weer door een lokaal. Het eten kost hier bijna niks. Na een voedzame maaltijd zijn we gaan slapen.

Woe 30 juli hebben we geprobeerd Inge te bezeken, ze gaf het dorpje aan en het plot nr waar ze zou slapen. Na een kilometers lange zandweg vonden we het dorp, maar het plotnummer was niet te bekennen. Nou moet ik zeggen dat het eea nou niet logisch in elkaar zat, huisnummer 377 zat tussen de 25 en 48. Na een uur hebben we de pogingen maar gestaakt en zijn naar een wildpark gereden. Het stikte daar van het groot wild en wrattenzwijnen. Leeuwen zaten er schijnbaar niet anders waren er natuurlijk ook niet zo veel wrtattenzwijntjes. Voor kliene Stephan hebben we een leuk heupgewricht aan de haak geslagen, is weer eens iets anders dan die kleine vogelbotjes.

Na een pijnlijke confrontatie met de politie bleek dat ook wij rijbewijzen en paspoorten altijd op de man moetsen hebben. Gelukkig gaf de vrouwelijke agent me slechts een waarschuwing en mochten we doorrijden.

Gisteren met de Lonely Planet uit eten, toen we tyerugkwamen zat de hemel vol met sterren, ik heb er een stijve nek aan overgehouden.
Gelukkig was ik die middag naar de kapper geweest, er zit niet veel haar meer op mijn hoofd of nek, dus ik kon hem goed insmeren voordat ik ging slapen.

Vanmorgen om 06.00 eruit, het was nog donker en best koud.
Om 07.15 waren we op de weg waar Inge vorbij zou rijden. De eerste bus gevuld met blanken hebben we gevolgd, Nadine maar kijken of Inge er in zat. Ze twijfelde, ze was het wel, ze was het niet. Later bleek dat de zus van Inge ook mee was, die zat in het eerste busje, Inge in het 2e busje.

Eenmaal aangekomen op de werklocatie werden de werkers al opgewacht door de zwarte peutertjes. Iedere peuter had zo zijn eigen begleider.

Nadat de peutertjes gzongen hebben, verdwenen ze in de klas. De werkers knapten het jeugdhonk op.

Vanmiddag willen we naar het lokale kantoor van VSO en naar een polytechnische school.

Morgen vroeg op, we willen naar de kust, Walvibaai.

Mensen, internet gaat hier per minuut, ik wil Sien noet te veel op kosten jagen, binnenkort het vervolg.

Groetjes Nadine en Willem

  • 31 Juli 2008 - 11:20

    Niels:

    Nadine en Willem klinkt allemaal weer erg goed hoop dat jullie nog meer mooie avonturen zullen beleven!!!

  • 31 Juli 2008 - 12:17

    Sien:

    goed zo ga zo door. eerst dacht ik o jee nadine haar heupgewricht, toen zag ik al snel dat willem de schrijver was, en dacht ik o nee he eerst de knie en nu de heup. gelukkig is het maar een zwijntje...willem bedek je kop he, zou niet willen dat de inhoud gaat koken. stephan maakt alvast een plankje vrij...groetjes!

  • 31 Juli 2008 - 18:22

    Huibert:

    Hoi Willem en Nadine,
    Mooie verhalen weer, jullie houden de spanning erin! Heerlijk joh, werk en studie en ontspanning kunnen combineren, ik geniet van jullie avonturen!
    Fijn te horen dat het goed gaat, rij vooral links en pas op met schakelen (of heb je een automaat :) ?) !
    Hartelijke groeten, Huibert

  • 01 Augustus 2008 - 11:36

    Anneke:

    Hey collega's!

    Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik heb besloten om in Europa te blijven en mijn eigen weg te gaan..
    Geniet van jullie reis en alle bezoeken aan studenten en denk er aan een kaartje te sturen aan de thuisblijvers.
    Groetjes, Anneke

  • 02 Augustus 2008 - 09:10

    W.Werner:

    Willem en Nadine, bedankt voor jullie bericht.WAt is er met het heupgewricht
    Wie is Nadine
    Papa

  • 02 Augustus 2008 - 15:57

    Maurits:

    Wat een heerlijk verhaal!! Hoop dat jullie het naar je zin hebben. Pas goed op jezelf en tot horens.

    XXX

  • 03 Augustus 2008 - 13:07

    Olga:

    volgen met spanning jullie avonturen
    prachtig land !! O

  • 10 Augustus 2008 - 11:37

    Ellen:

    leuke verhalen!!! dien ik wil je haar zien!!! bijna geen haar op je hoofd of in je nek??!!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Kort weg of lang, ik hou er toch wel van!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 37581

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Gorgious Ghana

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Visiting Canadian Family

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Exploring eastern Europe!

08 December 2010 - 15 December 2010

Interviewen in Istanbul

02 Januari 2010 - 09 Januari 2010

ontmoeting met de sneeuw

05 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Ontmoeting met Azië

04 November 2008 - 08 November 2008

Met Pim naar Barcelona

28 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Een nieuwe trip naar Namibië en Zuid-Afrika

12 Juli 2006 - 25 Augustus 2006

Ontmoeting met Zuid-Afrika

Landen bezocht: