no worries - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu no worries - Reisverslag uit Bodegraven, Nederland van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

no worries

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

14 Juli 2006 | Nederland, Bodegraven

hallo allemaal!

Kaapstad is echt FANTASTISCH! Ik ben door Remco en Robbert (de jongens bij mij op het project) meegenomen naar de stad gister. Ik heb een slaapzak gekocht want die heb ik nodig op de zeekoevlei. We zijn in het waterfront geweest en het is er echt onwijs toeristisch maar wel leuk. Het lijkt een beetje op frankrijk vind ik. Toen we terug gingen naar het station van Cape Town kwam er een jongetje naar me toe en die wilde geld van me. Ik schrok echt heel erg! Ik voelde me een beetje beschaamd en schuldig. Was niet zo leuk, maar daar moet je een beetje mee leren omgaan denk ik.
Daarna was er een feestje op de Zeekoevlei en daar ben ik ook naar toe gegaan. Het was echt heel leuk, naast de vrijwilligers van Aviva zijn er nog vrijwilligers van andere organisaties. Alleen maar engelse. Echt onwijs gezellig en zoals engelse zijn (vooroordeel) heel veel drank en ook werd er gespuugd in mijn kamer. Ik wist echt niet wat ik moest doen, maar ik geloof dat het zichzelf heeft opgelost, haha.
Maar voor we op de zeekoevlei zijn moeten we eerst een stuk fietsen (10 km) (goed voor mn conditie)maargoed. Men rijd hier dus links en de trotiors zijn nogal hoog, dus ik heb nu blauwe tenen ;)

Vandaag was het de bedoeling om naar Robben Island te gaan. Dat is een gevangenis op een eiland vlak bij de kust. Het weer is niet zo goed, het regende de hele dag. We moesten van de Zeekoevlei terug naar Observatory en dat duurde nogal even. Toen miste Karen en ik net de trein en omdat we elkaar net kende hadden we zoveel babbels dat we na ander half uur verrast waren dat de trein er toch nog een keer aankwam (door het weer). We hadden daardoor onze trip naar robber Island gemist, maar we hadden bedacht gewoon te vragen voor de volgende trip en dat lukte zowaar! Staan we een half uur op die boot ( echt onwijs gaaf! er zwemmen zeehonden in de haven dus die konden we heel goed zien!) blijkt de boot kapot te zijn! Daar hebben we dus niet zoveel aan. We moeten morgen terug komen met onze tickets, maar morgen ga ik met Remco naar The Castle of Good Hope, dat is een historisch museum eigenlijk over de geschiedenis van Kaapstad. Daarna willen we naar de Garderns toe. Dat moet goed komen. Voor volgend weekend hebben we bedacht om te gaan fietsen. Maar dat moeten we nog even bekijken. Zondag gaan we met alle meiden en jongens die nu in het AVIVA house zitten naar een township. Daar krijgen we een rondleiding. We gaan dan ook naar de kerk en ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn!

Later meer...

Heel veel liefs en IAD-ers! Veel succes komende weken!

xxx Nadine

  • 14 Juli 2006 - 21:07

    Niels En Linda:

    Hey nadien, dit heb je 4 minuten geleden geschreven.. het is hier nu iets over 11.... grappig!!
    Blij dat je het zo super hebt!
    xx

  • 14 Juli 2006 - 21:21

    Maarten:

    Hej lief nichtje, super gaaf om dat allemaal te lezen.Morgen ga ik zelf op vakantie, dus ik hoop dat ik daar nog mijn mail kan bekijken.Jammer dat ik niet bij je afscheidsfeestje kon zijn, maar als je terugbent wil ik al je verhalen graag horen!!! Good luck dien, GENIET ERVAN!

  • 15 Juli 2006 - 09:42

    El En Jp:

    hee dien, feestbeest, wanneer ga je nu echt aan het werk?

    kuss

    Je bent alleen maar aan het feesten.... Wat is dat nou!! ;) Je had toch al een party gehad toen je weg ging :P

    Succes daar!!

    P.s. Hier is het alleen maar lekker weer en het wordt zelfs nog mooier:P!

    X je zwager

  • 15 Juli 2006 - 06:06

    Trudy En Lex:

    Hoi Meissie,
    Volgens mij vermaak je je al goed en maak je veel mee.
    Schrijf alles op dan vergeet je niks.
    Spreek je al Afrikaans?

    Groetjes !!!!

  • 15 Juli 2006 - 06:18

    Anna:

    Hoi Nadine!
    Ontzettend gaaf om te lezen! zo'n zenuwslopende periode vooraf is als je er bent geloof ik wel snel vergeten ;)
    Door de drukte (inpakken e.d.) had ik je stukken nog niet gelezen, maar het klinkt goed allemaal!
    ik hou t in de gaten (als t lukt in t township :)
    Liefs Anna

  • 15 Juli 2006 - 06:30

    Hans:

    ola,
    Volgens mij zit je daar wel goed. Zeker als ik zie dat je al plannen hebt gemaakt! Geen tijd om te vervelen betekent geen gemis ;).
    Je wordt door iedereen gevolgd, dat zie je maar weer. Leuk

    Have fun, dikke kus.

    Hans

  • 15 Juli 2006 - 18:35

    Bas:

    Hey schoonheid, dat ziet er allemaal erg bijzonder en leuk uit. Wel foto's maken hoor! Enjoy it all.
    Knuf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Kort weg of lang, ik hou er toch wel van!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 37516

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Gorgious Ghana

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Visiting Canadian Family

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Exploring eastern Europe!

08 December 2010 - 15 December 2010

Interviewen in Istanbul

02 Januari 2010 - 09 Januari 2010

ontmoeting met de sneeuw

05 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Ontmoeting met Azië

04 November 2008 - 08 November 2008

Met Pim naar Barcelona

28 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Een nieuwe trip naar Namibië en Zuid-Afrika

12 Juli 2006 - 25 Augustus 2006

Ontmoeting met Zuid-Afrika

Landen bezocht: