kaalgatstranden, robots en volstruis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu kaalgatstranden, robots en volstruis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

kaalgatstranden, robots en volstruis

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

08 Augustus 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

hehe, daar ben ik weer... terug van weggeweest en weer even in AVIVA HOUSE.

Afgelopen week is best druk geweest maar des al niet te min ontzettend leuk!

Donderdagmiddag zijn Kathy (belgie), Edward (UK), Pim en ik vertrokken naar Bredasdorp. Dat ligt zo'n 30 km van de meest zuidelijke punt van het continent Afrika en heet Cape l' Aghulas. In Bredasdorp sliepen we met zn vieren op een kamer maar het hele complex vond ik er somber uitzien. We hebben er HEERLIJK gegeten! Eindelijk een lekker stukje kip cordon blue en frietjes en sla en groeten! Dat deed me zeker weten heel veel goed. Daarna vroeg naar bed. Altijd in Zuid-Afrika. Alles vreet energie!

De volgende ochtend snel opstaan en heerlijk ontbijtje bij een of andere toko. Eitje en toast. Lekker hoor! Daarna door naar Cape l' Aghulas. Prachtig daar! Echt ongelooflijk mooi, de indische en atlantische oceaan komen er samen wat zorgt voor heel veel grote golven en veel wind! Na heerlijk genieten en bovenal een kiekje van het beeld op het meest zuidelijke punt! door naar mosselbay wat nog eens drie uur rijden is. Mosselbay is een dode bedoeling. Het is dat er een winkelstraat is, maar dat is ook echt alles. Ook hebben ze er (bij toeval) dolfijnen. Die hebben we dan ook op gevaarlijke wijze bekeken (Pim crost lekker van links naar rechts...;))

In het donker komen we aan in Knysna, een dorp wat ook is getroffen door de ongelooflijke regenbuien in de eastern cape, we staan daardoor in file wat bijna sprookjesachtig is omdat we langs een weg aan een meer staan waardoor je door de bomen lichtjes van de andere kant aan kan zien komen. Knysna is ook mooi, we gaan de volgende ochtend naar buffelbay omdat dat super moet zijn en dat is het ook! Het weer zit mee, het is strak blauw en zelfs aan het strand is het windstil. Een heel mooi gezicht. buffelbaai. Doordat er een rivier vanuit de bergen in de zee stroomt liggen er op het strand bomen en heel veel takken. Dat is wel jammer, maar ook de werkelijkheid. Volgends een surfer die we spreken zijn er veel mensen getroffen door het weer omdat veel huizen op zand zijn gebouwd en omdat zoveel regen niet zoveel voorkomt.

Na buffelbaai gaan we naar oudshoorn. We zijn hier net te laat om struisvogel te rijden dus gaan we ze maar eten. In een heerlijk restaurant eten we lekker gezonde salade. We nemen de taxi naar huis, wat meer een bakkie is waar we veel te veel voor betalen! De volgende ochtend vroeg op omdat we zes uur rijden te gaan hebben en nog het een en ander willen zien in oudshoorn. We gaan eerst naar de struisvogel farm. We zijn als eerste maar er komen nog 10 andere bij. Ik lig helemaal in een scheur als een van de mannelijke struisvogels zijn behoefte doet en zijn geslacht toont aan alle aanwezige.. het staat allemaal op film ;). Uiteindelijk niet gereden. Ik geloof helemaal niet dat die dieren het fijn vinden als je op ze rijdt! Dus op de naar cango cave. Dat is nog eens 30 km uit de weg. Ze zijn super! Druipstenen, stalagtieten en mieten en kruipen door de love tunnel en de develis tunnel... lekker smalletjes maar super gezellig!

Op de weg naar huis zien we sneeeuw op de bergen maar verder schijjnt de zon weer volop!

Volgende journal gaat over de kampen, die komen dit weekend weer!

Groetjes nadine

ps. Foto's zijn nu of binnenkort te vinden op http://nadine-plomp.magix.net

• 10 Augustus 2006 - 17:45

Maurits:

Hee kanjer,

Ik lees dat je het erg naar je zin hebt. Goed hoor!! Hier is het trouwens kl#te weer. Regen en kou, echt NL.
    Bas heeft de waterpokken, hoewel, hij is er al bijna weer af. Nog een paar korstjes en dan is hij er echt af. Verder gaat het hier prima!
    We kijken uit naar de volgende berichten en de FOTO`S.

XXX Maurits

• 08 Augustus 2006 - 16:35

Niels:

Weer de eerste!!!

• 08 Augustus 2006 - 17:14

Judith Scholtes:

Heeey Nadine,

Klinkt allemaal erg goed je avonturen! Leuk om je zo via de verhalen te kunnen volgen..

Groetjes

• 08 Augustus 2006 - 19:22

Trudy:

Hoi Dien,

Volgens mij is de filmcamera niet bedoelt voor de plaatjes waar jij hem voor gebruikt
    XXX
    Kan echt niet hoor.

• 08 Augustus 2006 - 20:42

Pb:

Hallo bijna schoonzus ;)

hahahah

leuk wat je allemaal meemaakt daaro
    maak er wat van !

veel plezier

dikke kuz pb

• 09 Augustus 2006 - 09:54

Ellen:

wouwie, klinkt goed dien!
    Ik ga snel je foto's kijken. Niels die is echt snel elke keer he... :P
    doeii

• 09 Augustus 2006 - 08:41

Janneke:

Moet nog veel berichten teruglezen. Tot nu toe klinkt het allemaal geweldig. Behalve die tunnels. Gelukkig geen claustrofobie. Tot gauw.