Bevan's place again - Reisverslag uit Fish Hoek, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu Bevan's place again - Reisverslag uit Fish Hoek, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

Bevan's place again

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

11 Augustus 2006 | Zuid-Afrika, Fish Hoek

Bevan heeft ons even meegenomen naar zijn huis na het werk. Pim en ik zijn hier eerder geweest en we zitten lekker met een kopje thee achter de pc. Het regent als een gek hier wat eigenlijk heel vreemd is want gister was het volledig blauw buiten.

Dit weekend neemt bevan ons mee naar Langebaan, daar kunnen we heel veel bloemen zien dus ik ben benieuwd. Pim gaat ook mee en misschien nog een andere vrijwilliger.. en de tent gaat ook mee, dus grote kans dat we ergens op een matje onder de sterretjes slapen.. wat een avontuur!

Afgelopen dagen hebben we in Aviva geslapen en er is een nieuwe jongen in ons midden. Zijn naam is David en hij komt uit Engeland. Dus mijn engels wordt weer op de proef gesteld. Hij was nog geen dag hier en toen ging die al mee naar het project. Hij draait dit weekend zijn eerste kamp. Omdat we in Aviva hebben geslapen worden we 's morgens opgehaald bij een station wat retreat heet. Voor het retreat station zit een minibushalte die altijd druk is. Je ziet er bijna geen blanke mensen dus als we daar lopen zitten ze nogal te kijken. Bevan haalt ons altijd op van dat station om naar het werk te gaan, maar hij is altijd later dan dat ie zegt en dus wachten we maar.... Nu waren we daar gister en het was heerlijk weer dus we gingen ergens in de zon staan en toen kwam er een zwerver naar ons toe met hele verhalen over de geschiedenis van Zuid-Afrika en Kaapstad (dat is natuurlijk allemaal onze schuld)Uiteindelijk wilde hij geld en eten. Hij bleef maar bij ons staan en ik kreeg een nieuwe naam. 'anna'. En hij bleef maar knuffels geven... NAja.. We hebben er wel om gelachen. Er kwam een andere man aan die zijn vriend was en die jaagde Jozef uiteindelijk weg en toen kwam Bevan. Eind goed algoed.

Vanmorgen regende het onwijs, gelukkig waren David en ik voorbereid dus we hadden een poncho gekocht. Nou het leek wel of we in een overside condoom zaten! Verschrikkelijk. Uiteraard moesten David en ik achter in het bakkie en het regende met bakken uit de hemel. ik moest er wel om lachen. Alle andere in het verkeer ook, want het komt niet zo vaak voor dat blanke achter in een bakkie zitten, dus ze fluiten en joelen naar ons. Grappig.

Verder heb ik voor elkaar gekregen nog twee kampen te draaien voor ik weer naar Nederland vertrek. Daar ben ik blij om, want ik wilde heel graag deze twee nog doen. Maandag begin ik met een high school kamp. Ze komen van ver weg dus dat is wel leuk. Kunnen we kaapstad laten zien enzo. En die week erna heb ik er nog een met kinderen van een basisschool uit Namibie. Ik ben er alleen bij als ze kamp hebben in de Zeekoevlei. En daarna is het alweer tijd om naar huis te gaan.. onwijs jammer! Maar ik kan nog even genieten. Er is nog genoeg te doen de komende twee weken!

Tot de volgende blog.

Liefs, Nadine

P.s. foto's op nadine-plomp.magix.net

  • 13 Augustus 2006 - 10:20

    Janneke:

    Gelukkig kun je beide kampen nog doen. Heb je toch weer voor elkaar!We (be)leven met je mee en tellen ook de nachtjes. Dag lieve meid.

  • 13 Augustus 2006 - 10:12

    Ellen:

    he leuk man! Ben benieuwd hoe langebaan was. Je hebt ni zoveel gemist op de Plens parade. Ik kwam helemaal doorweekt en verkleumt thuis. We stonden met zn 5e onder Raymond zn paraplu...
    snel de foto's kijken! kuss
    btw. Nu heeerlijk zon weer!

  • 12 Augustus 2006 - 09:39

    Linda:

    Geniet er xtra van die laatste weken!!
    xx sis

  • 11 Augustus 2006 - 17:17

    Willem & Marian:

    wij ook !! goed weekend Nadine .
    trouwens het komt hier ook met bakken uit de lucht vallen.
    was weer een spannend verslag !!
    xxx

  • 11 Augustus 2006 - 17:33

    Trudy En Lex:

    nog ff nadien voor jouw jammer maar wij zijn blij als je weer hier bent.

    Groetjes en dikke kus van ons beiden

  • 11 Augustus 2006 - 14:38

    Niels:

    Toeval bestaat!!!we gaan de foto's bekijken veel plezier met de high school jeugd! en prettig weekend natuurlijk.

  • 11 Augustus 2006 - 18:34

    Hans:

    Pff, regen. we hebben hier niet anders.
    Jammer dat je naar huis gaat??? Dan zeg je leuk dat het weer voorbij is, kan ik weer terug naar mijn geliefden :).

    Enjoy nog even.

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Kort weg of lang, ik hou er toch wel van!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 37530

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Gorgious Ghana

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Visiting Canadian Family

13 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Exploring eastern Europe!

08 December 2010 - 15 December 2010

Interviewen in Istanbul

02 Januari 2010 - 09 Januari 2010

ontmoeting met de sneeuw

05 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Ontmoeting met Azië

04 November 2008 - 08 November 2008

Met Pim naar Barcelona

28 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Een nieuwe trip naar Namibië en Zuid-Afrika

12 Juli 2006 - 25 Augustus 2006

Ontmoeting met Zuid-Afrika

Landen bezocht: