We zijn er! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

29 Juli 2008 | Namibië, Windhoek

Hoi!

Nou, we zijn helemaal heelhuids aangekomen in Windhoek vanmorgen! De reis ging hartstikke goed! Om 11.00 uur vertrok ik uit Bodegraven, kwam Willem tegen in Leiden en samen hebben we schiphol onveilig gemaakt.
Backpackje was netjes gevuld met 16 kilo. Netjes! Op het vliegveld heel wat heen en weer gebeld met Niels (vriend van mijn zus, tanker van vliegtuigen) en ja hoor! Mister de Lange ging ons vliegtuig tanken! Ontzettend leuk en het staat uiteraard allemaal op video (pap, nogmaals bedankt, superfijn automaatje!) Vanaf schiphol ging het prima naar frankfurt. Daar stapte we over in een mega groot vliegtuig waar we de komende 12 uur zeker wel in zouden zitten. Met iets wat vertraging vertrokken we (het grondpersoneel van Frankfurt staakte wat ervoor zorgde dat we geen diner en ontbijt volgends de standaard zouden krijgen, maar het was helemaal goed te doen hoor! Heerlijk gegeten!) In het vliegtuig heb ik ' Goodbye Bafana' gekeken. Best een indrukwekkende film over de bewaker van Mandela (dat is dus een blanke man die Xhosa kan spreken en uiteindelijk heel veel voor MAndela gaat doen omdat hij de apartheid eigenlijk ook niks vind) (heel kort gezegd dan!) Het laatste vliegtuigje hier naar kaapstad was echt super gaaf, lekker knus en strak blauwe hemel dus een geweldig uitzicht op de woestijn (uitgedroogd). Bij aankomst kreeg ik flinke klotsoksels want we hadden geen hotel gereserveerd en dat werd niet zo op prijs gesteld. Willem heel charmant dat we bij het Acorde Hotel hadden geboekt (dat bestaat dus helemaal niet!!) maar uiteindelijk was het voldoende dat we een auto gingen huren.. ppffooee!

En wat blijkt! Nadientje mag ook met de auto van Hertz rijden. Dus dat is wel fijn. Dan kunnen we in een ruk naar Port Elisabeth reizen.

We zitten nu gestationeerd in Rivendell, een heel leuk hostelletje met een prima kamertje! In dit hostel verblijven ook VSO-ers (volunteer service overseas?) dus dat is wel leuk, de gastvrouw kon wel een afspraak voor ons regelen. Dus we beginnen goed!

We blijven hier 3 dagen. Donderdag gaan we Inge bezoeken. Zij doet een project bij Beautiful Kidz hier in Windhoek.

De stad Windhoek was niet echt wat ik ervan had verwacht, maar de mensen zijn heel vriendelijk! Weet je lin en el? Ik ben aan aangesproken over dat henna. Grappig he! En ze spreken Afrikaans dus ze vinden het geweldig dat we elkaar kunnen verstaan terwijl we uit een ander land komen. Dat is soms wel heel leuk!

Ga nu echt even hapje eten! Tjuss!

• 29 Juli 2008 - 17:24

Zus Van De Tankert:

joehoe! hier de zus van de vliegtuigtanker en de tankert zelf!!! :D wij zullen wel de enige zijn van het gezin die een bericht achterlaten aangezien iedereen op VAKANTIE is... grrr!
    Klinkt allemaal weer goed Nadientje... Niels vertelde het verhaal al heel enthousiast hier, leukk!! grappig, dat jij ook zo aangesproken wordt, vmi bij de AH begon de cassière een heel verhaal over vriendinnetje van dochter... feestje... henna... giftig... ow nee dat is alleen de zwarte... ziet er zo mooi uit... waar laten doen... blablabla!
    Van mijn collega mag ik niet door de woonwijk rijden, dan maak ik de kindjes bang... eehm, hij zit ook wel op opvallende plek... ik krijg meteen een stempel op mijn hoofd!!!
    Relaxed dat je mag rijden trouwens... vergeet niet een mooie foto te maken van jou van de zijkant achter het stuur van de hertz met op de achtergrond Afrikaans landschap :)
    toedeloe en tot volgende berichtje!
    xx

• 29 Juli 2008 - 19:06

Schoonpapavantankert:

best gelopen Nadine en gelukkig heefttie de goeie prut er in gegooid.
    wel oke dat jij daar ook mag rond krossen met die 4wiel drive.genieten dus ,wij gaan morgen een rondje varen en de nieuwe stoelen er in bouwen ,spreek je later !!
    willem & marianne

• 29 Juli 2008 - 19:27

Onbekendevandetanker:

He Nadien en Willem! jullie zijn er, lekker monitoren he...hoe ziet windhoek er dan uit? heb je je haar roodgeverfd? en willem?
    groetjes van sien

• 02 Augustus 2008 - 22:17

?vandetanker:

leuke verhalen Mooi dat je `t naar je zin hebt Ik blijf je volgen!
    Xmij