Fear is the biggest killer in the world - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu Fear is the biggest killer in the world - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

Fear is the biggest killer in the world

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

30 Juli 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ten eerste.. Bedankt voor alle berichtjes. Gezellig allemaal praatjes van de familie ;) Leuk dat je alles zo bijhoud niels.

De safari was dus lachen... hoewel ik er vrijdag anders over dacht want toen voelde ik mn spiertjes tussen de benen wel.. PHOE! maar na de safari zijn we naar de Mitchell's pas gereden. Dat is een enorme bergpas die ongelooflijk mooi is! We hebben ook een eind door de winelands gereden (en weer wildgeplast, erg he!) De winelands lijken wel een beetje op frankrijk. Van die hele lichte heuvels vol met druivenstruiken (bomen?) en bloemen. De rit was onwijs ver, dus ik was het op een gegeven moment wel een beetje gehad.

Vrijdag begon mijn tweede kamp. De jongeren (deze waren een heel stuk ouder, 15-20 denk ik)kwamen pas om 18.00 uur. Dus we hadden de hele dag om schoon te maken en op te ruimen. En dat was nodig. De tweede locatie van het environment education park zit in False Bay. Dat ligt eigenlijk midden in een natuurreservaat. Het zit er vol met vliegjes en spinnen... Niet echt wat voor mij dus, alles moest weer schoongemaakt worden. Daar zijn we wel even mee bezig geweest.

En toen vroeg Bevan (de baas) of Pim en ik mee wilde materiaal brengen in een nieuwe wijk van Kayelisa. Dat is het grootste township van de Cape Flats. Bevan kent een vrouw daar. De plek waar zij een huis bouwen lag zo'n 200 meter van het strand, op een hele zanderige plek. Dat betekent dat er met veel wind overal zand in en tussen komt. Ik wilde de man en vrouw een hand geven maar ik werd meteen geknuffeld en kreeg een bijzondere handdruk. We mochten ook binnen kijken in het huisje. Ik vond het er niet slecht uitzien maar wel heel klein. De kindjes die daar waren waren echt om op te eten. Iedereen kwam meteen helpen met het materiaal van het bakkie halen en iedereen was vriendelijk. Ik vond het leuk om eens 'echt' in een township te komen. Het werkt namelijk zo: iemand bedenkt dat hij zijn huis op het strand gaat bouwen. Een ander ziet dat en gaat daar ook zijn huis bouwen. Binnen drie dagen staan er zo'n 100 huisjes op een illigale plek die iemand verzonnen heeft, op dat moment kan de overheid niks meer doen en blijft de plek groeien. Daarom zijn de cape flats altijd in beweging.

Om 18.00 uur kwamen de jongeren. Op dat moment kreeg ik een ontzettende hoofdpijn en ben ik naar bed gegaan. De volgende dag was ik nog beroerder maar ben k wel meegegaan op de route naar de rondevlei. Daar worden slangen en reptielen getoond. 's avonds hebben we een onwijs kampvuur gemaakt. Dat is echt heel gaaf want er wordt via een touwtje van een toren vuur naar benede gelaten dat middenin het hout komt en de boel meteen in lichte laaien zet. Daarna gaan we met elkaar zingen en dansen. Dat is echt heel leuk. Daarna hadden we mini-concert. Dat is super. Die kinderen hebben zoveel inlevingsvermogen. Ze gingen superman spelen en ik zou het zwanenmeer doen met een onwijs dikke kerel die me dan de lucht in zou gooien. Dat hebben we toch maar even over geslagen ;). Pim, Remko en ik hebben hoofd-schouders-knie & teen gedaan. WAs grappig. Daarna snel naar bed en vanmorgen de kerk met ze gedaan. dat was niet veel anders dan wat we in nederland doen. Daarna gedag gezegt. Het was eigenlijk best aardig. Alleen het vorige kamp was leuker.

Nu weer terug in Aviva en straks lekker uit eten bij DIVA's. Heerlijke pizza's en lasagna! hhmmm!!

tot snel!

xxx Nadine

• 02 Augustus 2006 - 14:33

Trudy:

Hoi Nadine,
    Pas op met dat wildplassen als je weer in Nederland bent want zelfs kinderen van 3 jaar slingeren ze hier op de bon daarvoor.

Groetjes

• 30 Juli 2006 - 17:54

Willem & Marian:

nou Nadine het is wel geweldig wat jij allemaal meemaakt daar !!! gaat het goed met filmen ben wel benieuwd.
    hier is de hitte golf eff voorbij het heeft net vet geregend dus nu is het zo,n 23 graden .
    spierpijn alweer over ?? kan knap lastig zijn grinnk
    ennuu smakelijk wat die pizza en of lasagna betreft !!
    X X X

• 30 Juli 2006 - 20:04

Niels:

Had het wel op film willen zien nadine door de lucht geslingerd door een dikke vent hahahahaha

• 30 Juli 2006 - 20:34

Anna Maria:

Help me out dear! What do you mean with "Fair is the biggest killer"? I have been working in the the business "Tuberculosis is the biggest killer".
    Leuk te lezen over je wel en wee Nadine. Dank je wel en een mooie voortzetting gewenst.
    Hartelijke groet,
    Anna Maria

• 31 Juli 2006 - 18:46

Sien:

Hoi Nadien, tjonge wat maak je veel mee, soort blijdorp in het echt..rust ook af en toe een beetje uit he. veel plezier verder en groetjes van Sien

• 31 Juli 2006 - 12:03

Ellen:

ik had dat zwanenmeer ook wel willen zien!
    x

• 03 Augustus 2006 - 15:20

Eef:

Hey kanjer!!! Ik ben zo jaloers! Zou willen dat ik stiekem om een hoekje naar je kon kijken... Zo te lezen hebben de mensen je al aardig toegelaten in hun leven. Vind ik niet raar, want je bent nu eenmaal een topper! Heb zin in de herfstvakantie! Ga stiekem toch ook nog een weekje naar France, met paps en mams mee... Stuur je snel foto's?
    Dikke kus

• 03 Augustus 2006 - 09:40

Petra En Michael:

Wij willen foto`s zien Nad!

Dikke Kus!!!

• 07 Augustus 2006 - 16:08

JPtjuh:

Leuk idee voor een goedkoop vakantie huisje! ;)