(B&B) Business & Bounty - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu (B&B) Business & Bounty - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

(B&B) Business & Bounty

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

09 Juli 2009 | Maleisië, Mersing

He hallo,
Had ik me net een heel verhaal geschreven begint die comupter te flippen... beetje jammer, maar laat maar zitten. Ik zal het nu dan maar een beetje inkorten.

Van Singapore zijn we naar Johor vertrokken met de bus, de business capital van Maleisie. Vanaf de grens ziet het er niet zo fraai uit, maar als je binnenkomt is het allemaal heel design en modern. In deze stad hebben we na even bijkomen in de starbucks een auto geregeld bij Hertz (ik zeg wel we maar de eer gaat naar Pim, die heeft het gewelig gedaan!) Op we naar de auto kwamen wen midden in de stad een chinees tempeltje tegen waar we naar binnen mochten. Dat hebben we natuurlijk meteen aangepakt. De meneer van de HErtz was ook een heerlijk vent en we kregen meteen een korte cursus Maleis. Trema case zeggen we dan op zn neerlands. Bedankt in het Maleis.

Daarna nog een indische tempel, moskee en kerk gezien (heerlijk die mix hier) we gecityhopt naar Mersing waar we gister ontzettend gezellig hebben gegeten en bij omar een plekje mochten uitzoeken omdat hij er zelf niet was maar we maar een plek moesten bemachtigen als ie er nog was. Prima, zo gezegd zo gedaan, eindelijk een kamer met ramen en zonder airco (dat moet je ook een keer proberen nietwaar ;) ) Meteen geen oog dicht gedaan vanacht, tot ik uiteindelijk belande met mijn boek op het balkonnetje waar ik met een heel stijf nekje wakker werd van de meneer van de moskee met zn ochtendgebed. Best leuk wakker worden, waar je bij ons drie kerkklokken hoort, hoor je hier vanuit verschillende hoeken de moskee, er staat een hele mooie hier op de berg!

Vandaag dik zitten doen op Robinson Island.. jaja de one and only van Expeditie Robinson, Omar onze gastheer heeft het allemaal geregeld (dan komt hij meteen aanzetten met zn foto's, een hilarische business vent)
Dit bounty island zoals we het van tv kennen bestaat dus echt. En geloof mij maar, het is hier net blijdorp maar dan in het echie, zowel de geluiden uit de boom en in het bos als de visjes onderwater die we met de snorkels bekijken. Heerlijke relax dag (en dat mocht dus ook wel na deze nacht.)

We blijven nog een nachtje bij Omar slapen en vertrekken morgen vroeg naar Kuantan om een trip naar Taman Negara te regelen, wat zoiets als tuin van het land (natie) betekent. Een oud oerwoud waar we veel bijzondere dieren hopen te zien, want hoewel de natuur overweldigend prachtig en het onderwater leven ook gewelig, mis ik nog wel de mooie vogels. Wat wel echt fanatastisch is zijn de GIGANTISCHE vlinders die hier snachts tevoorschijn komen. Echt onwijs gaaf!

Nou. heb al een uur op dat andere verhaal gebroed, dus ik laat het hier even bij... dan probeer ik nog even wat foto's te regelen.

xxx Nadine

• 09 Juli 2009 - 09:31

Marielle:

Gaat goed daar zo te zien nadientje!! Enjoy!!

Kus!

• 09 Juli 2009 - 10:03

Huibert:

Hey Nadine,
    Vandaag niet meer naar het STC in Rotterdam, dat zit er alweer op, kan dus eindelijk wat werk thuis achter de pc inhalen. Ben meteen weer aan de slag voor Defensie, dat laat me nog steeds niet los :D .
    Wat goed joh, tot nu toe iedere dag een verhaal van jou over jullie belevenissen: als je dat volhoudt, dan heb je bijna 30 berichten geschreven aan het eind van je reis. Doen!! Is hartstikke leuk jullie avonturen te volgen :D ! En dat wordt een zware dobber voor me, want ik heb beloofd steeds even terug te schrijven...
    Ik geniet van je verhalen. Tot gauw en veel plezier in dat prachtige land! Huibert

• 09 Juli 2009 - 11:21

El:

he dien, jammer geen foto;s erbij, maar super cool dat jullie hebben gesnorkeld!!! wat maken jullie een hoop mee!!! ik ben gister in antwerpen geweest en naar het huis van john en maria, ze hebben getekend... dus belgie is een feit ;) en antwerpen was ook heel leuk! vanavond feestje in rotterdam, ook leuk ;) en vanaf volgende week stinkende plees schoonmaken... je moet wat!

groetjes van john en nog veel plezier. we wachten de foto's af ;)

kuss

• 09 Juli 2009 - 15:43

Mieneke:

Hey Naad,
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken!!
    Gelukkig heb je zo'n regelneef bij je ;-) Hij kan het toch niet laten..
    Veel plezier en vergeet geen foto's te maken van al dat moois!!
    Kus

• 09 Juli 2009 - 16:15

Niels :

Klinkt weer lekker alleen beetje kort lol hahaha

• 09 Juli 2009 - 16:38

Willem&marian:

Trema case ! voor weer een mooi verslag,daar hoef ik dus niet meer heen grinnk (zie het zo voor me)

xx

• 09 Juli 2009 - 19:09

Durga:

Eh vlinders ??? s nachts ??? heten dat geen vleermuizen ?hahaha

• 10 Juli 2009 - 05:42

Zus:

DE starbucks
    DE hertz

.... laat het mama maar niet horen :)

• 10 Juli 2009 - 14:48

Marianne Namens Keve:

Hoi Nadine,

Keven heeft geprobeerd te bellen, is niet gelukt. Hij heeft een mail naar je toegestuurd met daarin gegevens van de mensen aldaar in Maleisie.

Liefs van ons,
    xxx

• 11 Juli 2009 - 20:48

Janneke:

met een kwijltoetje wakker worden op en balkon: je maakt het allemaal mee. Dat wordt weer hard werken aan een mooi fotoboek, met al die vlinders!!Liefs en tot de volgende...