Who is the king of the jungle? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu Who is the king of the jungle? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

Who is the king of the jungle?

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

27 Juli 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo!!!

Nou we zijn weer voor een avondje in Aviva, Observatory. Dus even tijd om snel een verhaal te vertellen over afgelopen dagen.
Ten eerste, ik heb walvissen gezien! Echt onwijs gaaf! Dinsdag avond zijn we naar Hermanus geweest. Volgens deskundige 's werelds beste plek om walvissen van het strand te zien. Hermanus ligt zo'n 120 km van Kaapstad en de weg ernaartoe kan via het strand of via de bergen. Heen zijn we langs het strand gereden, want onbeschrijflijk mooi was! WE vertrokken iets later dan gepland en het wordt vroeg donker dus we hebben ook een tijdje in het donker gereden. Men rijd hier ook links in tegenstelling tot in NL. Dat was dus ook echt lachen geblazen want Pim moest even wennen dat de pook aan de andere kant zat, rotondes de andere kant op rijden, de knipperlichten aan andere kant zitten en dus niet de ruitenwissers waren en ga zo maar door. TOP! De weg was dus ook perfect en we vonden ons verblijf, 'Hermanus Backpackers' meteen. Ontzettend gezellig en een leuke kamergenoot. Een kunstenaar. De volgende ochtend had Remko de wekker om zeven uur gezet omdat hij zonsopgang wilde filmen. Dus in de pyama naar het strand en wat denk je? Komt de zon op achter de bergen!!! GRR!!! maar wel de eerste walvis gespot. Verder op de dag nog een eind gewandeld en naar het strand gegaan om op een klimkliff naar de walvissen te kijken. Tot we door Rob gebeld werden. Rob zou de weg per fiets afleggen. Maar hij stond dus mooi net voorbij Kayelischa. De beruchtste township waar die als blanke kerel niet echt veilig is. Dus zijn we de auto ingestapt en het hele eind terug gereden. Uiteidenlijk toch weer terug naar Hermanus en met Tess, Jenn en Shevanne (drie meiden van het AVIVA house die nu gaan reizen) braai gegeten en gepoold. In het hostel is een gezellig schuurtje waar we lekker kunnen bieren. Omdat ik met die jongens de hele dag in de auto ging, hadden we het ineens over de borsten van een van de meiden. Dat waren echte theezakken.... Wat denk je... komt het hele verhaal over de vorm van theezakken tijdens de braai naar voren.. Dat was niet echt een leuk eind van de avond. Maar de meid over wie het ging nam het goed op dus dat was perfect. Ik heb ook nog even in het hostel met het personeel gepraat. De mensen zijn hier zo lief. Hij zei dat ik ten alle tijde bij hem mocht komen werken. Dus als ik weer die kant op ga heb ik een baantje achter de hand.

In Afrika wordt er trouwens echt van alles aan gedaan om mensen aan het werk te houden. Op benzine pompen, langs de weg, parkeren, boodschappen inpakken, minibus schreeuwer... noem het echt maar op. Bij de Pick en Pay (supermarkt) staat altijd, keep Afrika into work.

Vanmorgen op pad gegaan naar Worecester. Daar is het Safari park in de buurt. De weg ernaartoe was mooi en gezellig alleen het weer was niet zo goed. regenachtig. Maar op de Fairy Glen (natuurpark) aangekomen kwam het zonnetje door en werd ik op Sokkes gezet. Mijn black beauty wilde niet al te best naar me luisteren en dat was best een beetje eng af en toe. We hebben heel veel beesten gezien en omdat we op een paard zitten kun je veel dichterbij komen. Zebra's en giraffen zaten echt op 10 meter bij ons vandaar. Echt AMAZING! en ook neushoorns van dichtbij gezien. Dat vond ik natuurlijk helemaal te gek maar wel heel eng want die man zat te vertellen over hoe ze aanvallen en toen ging zijn paard niet meer terug naar de weg, wat betekende dat mijn paard dat ook niet meer deed... Dus ik zat 'm best te knijpen! maargoed. We hebben ook nog Olifanten gevoerd en geaaid... Was echt cool.

Dadelijk nog even een vervolg. we gaan even eten en dadelijk dan ook nog wat foto's!

xxx Nadine

• 27 Juli 2006 - 17:45

Niels:

Kom maar op met die foto's ben benieuwd!!!

• 27 Juli 2006 - 18:06

Willem:

Heee Niels gaat er bij jou alarm af als er een nieuw bericht is van Nadine ?? grinnk

• 27 Juli 2006 - 19:55

Ellen:

echt leuk je belletje! jammer dattie wegviel. Ben benieuwd naar de foto's!

kusss

• 28 Juli 2006 - 10:19

Linda:

Lekker familie praatje hier, gezellig, kan er geen chatbox bij???
    Nadien geniet er lekker van!! :D
    toedeloe!