Junglebeats - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu Junglebeats - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nadine Plomp - WaarBenJij.nu

Junglebeats

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

12 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Solomon bagis vanuit Taman Negara!
We verblijven voor 2,5 euro de nacht in een klein kamertje midden in de jungle (met nog zo'n 100 andere nederlanders die verspreid zitten in dit gebied... ik weet niet wat het is dat NL-ers zo verkikkerd zijn op deze plek... misschien heeft het met avontuur te maken, maar het valt wel op)
Na onze bounty avonturen met Omar in Mersing zijn we na een heel gezellige afscheidsavond met eindeloze spelletjes monopolie en de eerste biertjes opweg gegaan naar Kuantan. Waar we in de LP een hostel hadden uitgekozen... Het dieptepunt so far want de kamer (beetje dom, ik had gezegd dat het wel oke was) was vier, heet en het staande toilet druppelde, dus je kwam gedouched van het toilet terug :S
Die avond hebben we wel in een heel leuk restaurantje gegeten (dat was dan weer een van de hoogte punten so far). Het zag er allemaal zo mooi uit in het restaurant, een beetje jazz stijl, maar ze hadden het zo mooi aangekleed! Echt leuk! Na een hapje eten deden we een rondje door Kuantan. Wat een smerige stad is dit met ratten en kakerlakken op straat (in ieder geval op het stuk waar wij zaten) we liepen een stukje langs de boulevard, want Kuantan ligt aan een rivier en daar was de lokale bevolking volop aan het vissen, dus dat was wel even leuk om een praatje te maken en te kijken wie de grootste vis had gevangen. Het water van de rivier is bruin en volgens mij komt het riool er direct op uit, want het stonk best wel daar. Maargoed, midden in de stad is ook een gigantische moskee, echt heel mooi met wit en blauw. Na een wandelingtje gingen we richting onze kamer, waar slapen er niet echt van kwam met dikke spiralen in mn rug en buik... maargoed, dit hebben we ook weer overleeft :D
's morgens moest de auto worden terug gebracht naar het Sultan Ahmad Shah vliegveld. Daar komen 4 vliegtuigen per dag aan. Een heel leuke vent van (de) hertz hielp ons daar en we hadden een beetje haast (dat wist die meneer ook) dus hij ging heel snel voor ons aan de slag. Hij regelde ook een taxi terug naar de stad, die man was helemaal niet leuk, beetje die man van die ene film. Ik bedoel... hij was gewoon niet zo leuk. En hij bracht ons naar de verkeerde plek terug, een bus station met 'long distance' bussen, maar ons hotel zat bij de lokale bussen. Toen kwamen we er wel achter dat we naar de het andere busstation moesten voor een snelle tocht naar Jerantut waarvan onze trip naar Taman Negara (de jungle) zou beginnen. Maar bij het long distance busstation bleek dat de eerst volgende bus (om 10 uur, we waren lekker op tijd) al vol zat dus uiteindelijk namen we een taxi voor bijna hetzelfde geld.
Oude Aziz nam ons mee in zijn aircoloze taxi, het zonnetje scheen lekker dus we broeide goed die auto uit. En Aziz, die vond het allemaal maar wat lastig, moesten we nu rechtdoor of wat. Eigenlijk zei hij niks, hij stopte gewoon midden op de weg om er eventjes over na te denken. En hij reed het hele eind tussen de 60 en de 90 km per uur, dus het duurde ook even voor we er waren. Uiteindelijk in Jerantut aangekomen, maar we moesten eigenlijk ietsje verder zijn bij de boot richting taman negara, maar dat werd echt te moeilijk voor Aziz, zelfs nadat hij uitleg van een Maleise man kreeg, dus uiteindelijk met een minibus naar de boot gegaan en daar drie uur door de jungle rivier gevaren. Het is eindeloos mooi en bijzonder hier. Ik heb nog nooit zoveel groen gezien (hoewel de garden route er zeker ook wat kan rond deze tijd!) Het is echt oerwoud met bijzondere bomen en insecten. Gister hebben we een nachttocht met Bad.. Die vloog ons aan toen we in ons huisje kwamen en is een ontzettend leuke kerel die met Lourens en Pim (en ik dus) een nachtwandeling door de jungle ging maken. Ik was als de dood voor beesten in mn klederen dus met een lang hemd, trui met cappucon, sokken tot mn knieen en een lange broek liep ik achter de mannen aan, nou nog niet in de jungle had ik al de helft van mn water uitgezweet, maar zonder beesten in de kleertjes de jungle weer uitgekomen, dus dat ging goed. Bizarre dieren gezien zoals schorpioenen, duizend en miljoen poten, glow in the dark paddenstoelen, gigantsische spinnen, wandelende takken, onwijze krekels die je heel veel pijn kunnen doen en herten en nou... vogels die sliepen het was gewoon onwijs gaaf. Je hoort ook de hele tijd geluiden en bad heeft uitgelegd wat we moeten doen als we verdwaald raken in de Jungle. Dan moeten we met een grote stok op een van de bomen slaan die dan een gigantische geluid echoed door de jungle. We hebben ook even het licht uit gehad. Het is dan echt pikkedonker... brr... er is een tijdje terug iemand verdwaald geraakt volgens bad... ik hoop maar dat ie gewoon een spannend verhaal wou vertellen. En het aller bizarste dus is dat we nu midden un de jungle in een internet cafe zitten... wie verzint dat nou.. maargoed. Toerisme alom dus hier, straks gaan we beginnen met een wandeling door de boomtakken en daarna gaan we nog 3 uur wandelen. Dat wordt wel even leuk!
We slapen hier nog een nachtje en vertrekken dan (hopelijk met de nachttrein) naar Kota Bahru waar we naar de perhantians gaan, twee eilanden (een grote en een kleine) waar je geweldig kunt snorkelen. Dus deze keer hebben we factor 50 ingeslagen omdat we op het Robinson bounty eiland echt te gruwelijk zijn verbrand. Heb er nog last van hoewel er goed is gesmeerd. We zitten boven de evenaar en met dat snorkelen verbranden je kuiten en knieholten zo pijnlijk. Dus daar gaan we goed op letten deze keer!
Dat was het weer vanuit de jungle, hopelijk gaat het allemaal lekker in 'Bolanda', hoewel ik hier geluiden hoor over feyenoord en jolante & wesley.. we moeten wel een beetje op de hoogte blijven. haha.
Doeg!

Ps. Trema case voor alle berichtjes, hartstikke leuk! El, wat spannend voor J&M in Antwerpen. Zit je nu in de thuiszorg... naja.. als je maar centen verdient toch, was TC leuk?? Huibert, leuk dat je steeds reageert, fijn om te horen dat STC geslaagd was, volgend jaar ben ik er misschien wel bij (afhankelijk wat de reisperikelen brengen) Hey Durga, ik dacht het eerst ook dikke vleermuizen, maar daar zij ze echt te langzaam voor.. Pap en Marian, leuk dat jullie ook lezen ik heb al eerder de mail van kev gehad, fijn! Mam, leuk om je even snel te spreken, fijne vakantie voor jullie! Lin en Niels, keep up te good work, ik hou ze erin :D doeg!

• 12 Juli 2009 - 07:51

Willem&marian:

HiNadine ,er staan dus nog genoeg bomen voor mij!grinnk.bangkirai en massaranduba voor tuinhout (vlonders,pergola's)

verder alles z,n gangetje hier en geen faktor 50 nodig wel een paraplu,gister kip bij Mira gegeten en vandaag komen Jack en Petra bij kleppen.

goed smeren xxx

• 12 Juli 2009 - 07:57

Marianne:

Hoi Nadine,
    Bizarre dieren gezien! De rillingen lopen over mijn lijf als ik dat lees. Zoals jij het reisverslag weer geschreven heb wordt ik wel nieuwschierig.
    Keven was heel enthausiast over zijn reis naar Maleisie, gaat ook zeker terug vertelde hij. Goed smeren en drinken!!!
    Liefs en genieten maar,
    Marianne

• 12 Juli 2009 - 10:17

Herma:

Hi Nadien, wow wat een verhalen weer!! Lijkt me onwijs eng om in die jungle rond te lopen met al die gekke dieren, maar ook heel gaaf denk ik!! Volgens mij is het echt een reis van uitersten, van kakkerlakken tot bounty eilanden!! Zo te horen geniet je volop!! Doe je wel een beetje voorzichtig??? Geniet ervan en de groeten aan de rest. Ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaaltje!! Groetjes en dikke kussen

• 12 Juli 2009 - 10:38

El:

wow dien, bikkel, jij durft met al die griezel beesten!!! wel gaaf dat jullie in de jungle internet hebben en ook midden in de jungle slapen, hebben jullie dan geen beestjes in jullie 'hutten'?

TC was echt super gaaf! gave nummers en ik kende bijna alles! leuke sfeer!

morgen beginnen met schoonmaken, t zal me benieuwen! i'll let you know!

nu lekker ontbijtje met een broodje uit de oven ;)

kuss

• 12 Juli 2009 - 10:53

Huibert:

Hoi Nadine!
    Wat een verhaal zeg... Hartstikke leuk om je belevenissen te lezen! Ik heb de (digitale) atlas van Maleisië er maar bij gehaald om te kunnen volgen waar jullie al die avonturen beleven! Je zit nu dus aan de oostkust, redelijk dicht tegen de grens met Thailand?

Wat schitterend joh, die rimboe van Taman Negara, ik krijg weer beelden voor ogen van boeken als Max Havelaar, De Stille Kracht van Couperus en Heren van de Thee (Hella Haasse): ook vaak midden in de rimboe, zij het dan op Java en Sumatra. Al die bizarre beesten: ik zie je daar al lopen met alle kleren aan tegen het ongedierte :D , je beschrijft het geweldig leuk! En ik moet ook lachen om je ervaringen met de verschillende taxichauffeurs... We wachten nu alleen nog op de eerste foto's! Maar met al die internet café's midden in de rimboe lukt dat vast wel??

Veel plezier met het duiken en snorkelen, geniet ervan!
    Hartelijke groeten, Huibert

• 12 Juli 2009 - 17:23

Janneke:

Was jij dat nou jaren geleden met dat spinnetje in de tent waar je een beetje van schrok.....?
    Kus

• 12 Juli 2009 - 17:43

Marry:

Hoi Nadine,

Echt gaaf wat jij allemaal meemaakt en erg leuk om te lezen!
    Heel veel snorkel- en duikplezier en nog veel meer.
    Hartstikke leuk dat je op ons feestje was,en dat terwijl je al bijna op vakantie ging!
    Geniet van alles,
    doei,
    Marry

• 13 Juli 2009 - 10:18

Sien En Roosje:

hoi, ik ben het, raad maar wie? ROOSJE
    zit je lekker in de jungle? neem je een aapje voor me mee? doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! groetjes roosje hihhihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihiihahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahah

• 16 Juli 2009 - 18:46

Durga:

Die jungletocht van jouw doet me erg denken aan mn eigen jungletocht toen liepen de rillingen ook wel ns over mn rug maar gaaf he, altijd weer reuzeleuk om t na te vertellen...grinnik

doeg doeg